Avatar billede majeretwins Nybegynder
25. juli 2002 - 15:12 Der er 14 kommentarer

mailto hjælp

Jeg er i gang med at lave en speciel mailto.

<a href="mailto:navn@efternavn.dk?body=tekst>

1. Det ligger sig således at "tekst" er megetlangt og ser enormt dumt ud nede i taskbar'en når musen hænger hen over den. Hvordan sørger jeg for at der bare står: "send udfyldt mail" dernede?

2. Det er YDERST VIGTIGT at den mail som afsendes er i "plain text" (ASCII format) og ikke i HTML. Er der en metode i mailto, hvor man kan override mailprogrammet standard og lave mailen til ASCII med det samme?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. juli 2002 - 15:15 #1
du kunne også vælge at bruge noget serverside sprog istedet, så er det lettere at styre hvad der sendes
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2002 - 15:15 #2
<a href="mailto:navn@efternavn.dk?body=tekst" OnMouseOver="windows.status='send udfyldt mail';">

//>Rune
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. juli 2002 - 15:16 #3
ups, det skulle ikke have været et svar, fik klikket forkert da jeg ville fravælge e-mail
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2002 - 15:18 #4
Sådan her var det vidst:
<a href="mailto:navn@efternavn.dk?body=tekst" OnMouseOver="window.status='send udfyldt mail';" OnMouseOut="java script:window.status='';">Hejh</a>

//>Rune
Avatar billede acid-head Nybegynder
25. juli 2002 - 15:22 #5
Hvis det er vigtigt at personen ikke sender HTML og hvis der alligevel ikke skal laves om i mailen, vil jeg lige som ztyxx foreslå at du laver mailen i PHP eller noget... Der kan du bare lave en function der ser sådan ud:

mail ("din@email.dk","Emnet","Selve beskeden");
Avatar billede majeretwins Nybegynder
25. juli 2002 - 15:24 #6
Der skal laves lidt om i mailen. Én enkelt linie skal tilføjes hver gang.
Avatar billede acid-head Nybegynder
25. juli 2002 - 15:25 #7
Hehe... Funktion* <- Det er vist mere dansk! *G*
Avatar billede acid-head Nybegynder
25. juli 2002 - 15:26 #8
Okay, det kan du også lave i PHP'en, så personerne bare udfylder en tekstbox, også lave det sådan her:

mail ("din@email.dk","Emnet","Selve beskeden

$tekstbox_udfyldt_af_person");
Avatar billede majeretwins Nybegynder
25. juli 2002 - 15:28 #9
Jah.... det kan jeg vel. Men jeg er ikke så meget inde i PHP og ønskede egentlig hvorvidt der skulle foreligge en "ren" HTML finte som ordnede det. Desuden ser det ikke ud til at medions svar virker?!?
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2002 - 15:31 #10
<a href="mailto:navn@efternavn.dk?body=tekst" OnMouseOver="java script:window.status='send udfyldt mail';" OnMouseOut="java script:window.status='';">Hejh</a>

Sådan var det vidst..

//>Rune
Avatar billede acid-head Nybegynder
25. juli 2002 - 15:33 #11
Hmm... Jeg tror egentlig det er nemmere at gøre i PHP, men hvis du vil have ren HTML, ville jeg også foreslå det samme som medions?
Avatar billede acid-head Nybegynder
25. juli 2002 - 15:38 #12
<a href="mailto:navn@efternavn.dk?body=tekst" OnMouseOver="java script:window.status='send udfyldt mail';return true" OnMouseOut="java script:window.status='';return true">Hejh</a>

^-^ Sådan skal det være! Du manglede return true!
Avatar billede majeretwins Nybegynder
25. juli 2002 - 15:43 #13
Tak acid-head - så virker det i hvert fald. Men der er altså ingen mulighed for at man kan lave det i spørgsmål 2: ASCII mails??
Avatar billede acid-head Nybegynder
25. juli 2002 - 15:46 #14
Hmm... Jeg ved ikke om du kan sikre om brugeren laver HTML-koder når du laver det med mailto, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig! ;(