Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
25. juli 2002 - 13:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Domain

Hey.
Er det nogle der ved hvordan man giver andre brugere end administratore lov til at joine et domain?
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 13:40 #1
Du giver dine brugere administrator rettigheder. Det er nok ikke det du vil... jeg ved desværre ikke hvad man ellers kulle gøre.
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
25. juli 2002 - 13:43 #2
Nej det er bestemt ikke det der er planen, holder jo ikke alle brugere er administratore...
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 13:55 #3
Læste lige dit spørgsmål igen.

Vil det betyde at brugerne ikke er medlem af et domæne nu? Eller skal de skifte?
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
25. juli 2002 - 13:57 #4
Altså hvis du har en bruger der ikke står i et domain og skal joine et domain. Som standard er det kun administratore der kan gøre dette, men jeg vil ha mine brugere til at kunne gøre det selv.
Avatar billede techie Nybegynder
27. juli 2002 - 15:19 #5
Ifald det er computer account du taler om så findes der en rettighed både under W2K og NT som hedder add workstations to domain (NT=user manager for domains og W2K=domain security policy) Er det user accounts vi taler om, så læg dem ind i account operator gruppen..
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
28. juli 2002 - 13:36 #6
Ja se, det var også mit gæt. Men et virker altså bare ikke :(
Avatar billede techie Nybegynder
28. juli 2002 - 16:21 #7
I dette tilfælde kan det så også være et lokalt problem. Ifald der ikke er nogle firmamæssige politikker som dikterer det modsatte, kan du jo uden domæne-sikerhedsmæssige problemer lægge dem ind som lokal administratorer på arbejdsstationerne..
Avatar billede moebius Nybegynder
29. juli 2002 - 09:01 #8
Hvis du sidder med en maskine der lige er blevet installeret og skal have den på domainet, men vil have dine brugere til at tilmelde den, skal de være lokal admin.

Men jeg gætter på at du ikke har oprettet brugerene på hver maskine, så det bliver din admin konto der tilmelder. Det dine klienter bare skal have er deres bruger navn og password til domainet.

Altså, log på med lokal admin og tilmeld maskinen og brug en domain bruger konto til at få adgang til domainet.
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
29. juli 2002 - 11:43 #9
Det kan da ikke være nogle af de lokale politiker, det er da domainet der bestemer hvem der må joine det...

Og har kigget i de lokale, og der står alle må Joine...
Avatar billede moebius Nybegynder
29. juli 2002 - 12:42 #10
Hvis alle må joine, hvad er så problemet?
Du siger du vil have alm bruger til at kunne tilmelde en computer til dit domain.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. juli 2002 - 15:02 #11
Under alle omstændigheder skal du vel rundt til hver maskine. Eller også skal du oprette en midlertidig administrator konto som folk kan logge sig ind med.
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
29. august 2002 - 09:43 #12
Nej det kan man ikke, det er det der hele problemet jo. Det brugernavn som man logger ind med i domainet kan ikke melde en ny maskine.

Det er det hele dette spørgsmål handler om...
Hvordan jeg kan få alle brugere til at kunne melde en maskiner ind i domainet uden at ha administrator rettigheder.

Og det har ikke noget med den lokale administrator at gøre, da på klient maskinerne er alle administrators.
Avatar billede moebius Nybegynder
29. august 2002 - 09:49 #13
Det skal være en domain bruger med administrative rettigheder der skal melde en maskine ind i domainet.
Du skal jo skrive et bruger navn og password for at blive god kendt!
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
30. august 2002 - 13:47 #14
Ja det ved jeg, men brugerne er lokal admin, men ikke global admin... Og det vil jeg heller ikke ha de skal være...
Avatar billede moebius Nybegynder
30. august 2002 - 13:48 #15
Så skal du rundt til hver maskine og melde dem ind!
Avatar billede miciver Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:32 #16
Er computere account oprette i AD, før de joiner?
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
12. november 2004 - 19:01 #17
Lukket