Avatar billede theavatar Nybegynder
25. juli 2002 - 07:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Lægge to tabellers felters indhold sammen...eller lign =)

Hej.

Sidder og roder med et problem. Jeg har beskrevet det på: http://www.sjacob.dk/mysql.txt
Avatar billede euroman28 Nybegynder
25. juli 2002 - 07:38 #1
Kan man ikke bare skrive:
SELECT admin, COUNT(*) as test FROM accepted, rejected GROUP BY admin ORDER BY test DESC;
Avatar billede limemedia Nybegynder
25. juli 2002 - 08:01 #2
Et skud uden test, prøv med

SELECT accepted.admin, accepted.COUNT(*) AS AcceptedCount, Rejected.COUNT(*) AS RejectedCount, (AcceptedCount+RejectedCount) AS TotalCount
FROM accepted LEFT JOIN rejected ON accepted.admin=rejected.admin
GROUP BY accepted.admin
ORDER BY TotalCount DESC
Avatar billede proaccess Nybegynder
25. juli 2002 - 11:17 #3
CREATE TEMPORARY TABLE tmp
SELECT admin, COUNT(*) AS acc, 0 AS rec FROM accepted GROUP BY admin;
INSERT INTO tmp
SELECT admin, 0 AS acc, COUNT(*) AS rec FROM rejected GROUP BY admin;
SELECT admin, SUM(acc) AS accepted, SUM(rec) AS rejected, SUM(acc)-SUM(rec) AS status FROM tmp GROUP BY admin ORDER BY status DESC, accepted DESC;
DROP TABLE tmp;
Avatar billede theavatar Nybegynder
25. juli 2002 - 14:33 #4
Den fra proaccess virkede. Tak.
De to felter skulle så lægges sammen, men dét kan jeg godt finde ud af :D