Avatar billede -jacob- Nybegynder
24. juli 2002 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slet mappe + indhold

Hej!

I en database har jeg et felt hvori der står "jacob/mitbillede.jpg"

Måde at gøre det på virker fint - men ikke når jeg skal slette mappen incl. billedet.
Billedet kan jeg godt slette, men så snart jeg skal have slettet den mappe med det navn der står foran /-strengen, mener den at den ikke kan finde stien. Altså; Path not found.

Er der nogle der kan hjæpe mig med at få løst dette problem??

Mvh.
Jacob
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
24. juli 2002 - 16:01 #1
hey jeg hedder oxo Jacob
Avatar billede tmceu Praktikant
24. juli 2002 - 16:11 #2
Det er sandsynligvis fordi du skal huske at flytte et niveau op, inden du laver sletningen af folderen. Du prøver sandsynligvis at slette folderern jaboc/jacob
Avatar billede -jacob- Nybegynder
24. juli 2002 - 17:05 #3
tmceu:
Det kunne være en oplagt fejl, men jeg tror jeg har fundet ud af HVAD der er galt.

Tror det er min streng som skal skelne mellem /-strengen...kan du fortælle mig hvordan jeg laver den streng sådan at den fjerner alt hvad der kommer EFTER /-stregen??

Mvh.
Jacob
Avatar billede tmceu Praktikant
24. juli 2002 - 17:10 #4
Du kan lave denne simple funktion:

myString = "jacob/billede.jpg"

myArr = Split(myString, "/")

myArr(0) vil nu indeholde værdien af det der står før "/", altså jacob
Avatar billede -jacob- Nybegynder
24. juli 2002 - 17:27 #5
tmeceu:

Nice - det virkede.

Mvh.
Jacob
Avatar billede tmceu Praktikant
24. juli 2002 - 17:29 #6
Fint :-)