Avatar billede wise Seniormester
24. juli 2002 - 14:57 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Sammenligning af NotesDateTime

Hejsa

Jeg er ved at lave en funktion der skal sammenligne en dato med dagsdato.
Jeg har overført den ene dato fra et notes-dato-felt via en variant og derefter hefter i et notesdatetime object.

Jeg har 2 problemer.
1) Kan jeg ikke lægge et notesdato felt direkte ned i et notesdatetime?
- funktion(doc.dato(0)) virker ikke.
Skal jeg måske ud i noget med at hente et notesdatetime objekt ud fra doc inden jeg kalder funktionen?

2) Hvordan kan jeg sammenligne 2 notesdatetime objekter (bare på datoen)
dato1 > dato2 kan ikke lade sig gøre
dato1.dateonly > dato2.dateonly giver forkert resultat (ligner en tekst sammenligning på 1/8 er mindre end 23/7)
Avatar billede jjj Nybegynder
24. juli 2002 - 15:10 #1
generelt til begge spm. converter det med Cdat(), så er du sikker på at notes opfatter det som datoer.

mht. 1) Prøv at konverter det og lægge det over i en anden variable og brug denne.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. juli 2002 - 15:13 #2
2) brug TimeDifference method  og check på return value
Avatar billede avest Nybegynder
26. august 2002 - 11:25 #3
dim d1,d2 as new notesdatetime("Today")
d1.localtime = doc.dato1(0)
d2.localtime = doc.dato2(0)
if d1.timedifference(d2)> 0 then ....