Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
24. juli 2002 - 12:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oprete en tabel (mangler lidt hjælp)

Skal bruge en tabel der kan holde styr på nogle konkurrencer:
startdate og enddate skal være datofelter (gerne dd-mm-yyyy) hvis man selv bestemmer det)
Det udover vil jeg gerne have en primær nøgle, id. Som skal tælle 1 op hver gang jeg indsætter en post.
Jeg vil også gerne tillade at feltet konkurrence må være tom (allow null?)

CREATE TABLE konkurrencer (startdate date(), enddate date(), konkurrence varchar(255))
Avatar billede thyregod Nybegynder
24. juli 2002 - 13:00 #1
CREATE TABLE konkurrencer (
    [id] [int] IDENTITY (1, 1) NOT NULL ,
    [startdate] [datetime] NOT NULL ,
    [enddate] [datetime] NOT NULL ,
    [konkurence] [nvarchar] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL
) ON [PRIMARY]
GO

ALTER TABLE [dbo].[Table1] WITH NOCHECK ADD
    CONSTRAINT [PK_Table1] PRIMARY KEY  CLUSTERED
    (
        [id]
    )  ON [PRIMARY]
GO
Avatar billede tmceu Praktikant
24. juli 2002 - 13:01 #2
CREATE TABLE Konkurrencer(
MyID int IDENTITY NOT NULL,
Konkurrence varchar(255) NULL,
StartDate smalldatetime NOT NULL,
EndDate smalldatetime NOT NULL,

PRIMARY KEY(MyID)
)

Du kan ikke undgå at få tid med i datetime felter i SQL Server
Avatar billede solle Nybegynder
24. juli 2002 - 16:10 #3
i MySQL er der tilfældigvis et felt der hedder date ???
Avatar billede tmceu Praktikant
24. juli 2002 - 16:12 #4
Det er der tilfældigvis ikke i SQL Server, for så ville jeg have skrevet det :-)

Der er datetime og smalldatetime, der begge indeholder både dato og tid. Men MySQL skulle jo også på bare et enkelt punkt kunne noget SQL Server ikke kan :-)
Avatar billede solle Nybegynder
24. juli 2002 - 16:42 #5
lol .. damn havde ik lige set der stod MS SQL .. ;/

MySQL har nogle fede ting .. Det kan bare ik lige så meget som MS's ;)