Avatar billede speder2 Nybegynder
24. juli 2002 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af variable

Hej

Jeg har nogle problemer med variable. Jeg henter formularfelter med datoer (22-12-2001) og ønsker at indsætte disse i et databasefelt (format: smalldatetime). Men får fejl: Syntax error converting character string to smalldatetime data type.

Hvordan konverterer jeg til korrekt format?

String workgroup=request.getParameter("workgroup");
String startdate=request.getParameter("startdate");
String enddate=request.getParameter("enddate");

String query="INSERT INTO news (workgroup,startdate,enddate) VALUES ('"+workgroup+"','"+startdate+"','"+enddate+"')";

M.v.h.

Søren
Avatar billede europe Nybegynder
24. juli 2002 - 12:56 #1
prøv med

    try
    {
    SimpleDateFormat format = new SimpleDateFormat("dd-MM-yy");
    java.sql.Date date = format.parse(enddate);
    }
    catch(ParseException e)
    {
    }

og insert så date i stedet ..

Strengen i SimpleDateFormat skal være det format som strengen enddate har - tjek selv java doc'en for betegnelser

Grunden til at dette skal gøres er at der højest sandsynlig skal sættes en dato ind istedet for en String

Dette er ikke testet så bære over hvis det ikke virker...
Avatar billede speder2 Nybegynder
24. juli 2002 - 13:17 #2
Jeg får:

SimpleDateFormat not found

Det er vel noget med at jeg skal importere et eller andet i starten af dokumentet?
Avatar billede europe Nybegynder
24. juli 2002 - 13:34 #3
import java.text.SimpleDateFormat;

:-)