Avatar billede seeque Nybegynder
23. juli 2002 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tabeller på wapsider

JEg sidder med en Wapside genereret af ASP som gør brug af en tabel:

with response
.ContentType = "text/vnd.wap.wml"
.write("<?xml version=""1.0""?>") & vbCrLf
.write("<!DOCTYPE wml PUBLIC ""-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"" ""http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml"">") & vbCrLf
.write("<wml>") & vbCrLf
.write("<card id=""bc"" title="""">") & vbCrLf
.write("<p>") & vbCrLf
.write("<table columns=""1"" align=""LCC"">") & vbCrLf
if OutPutTxt1 <> "" then
.write("<tr>") & vbCrLf
.write("<td>") & vbCrLf
.write("<small>") & vbCrLf
.write(OutPutTxt1) & vbCrLf
.write("</small>") & vbCrLf
.write("</td>") & vbCrLf
.write("</tr>") & vbCrLf
end if
.write("</table>") & vbCrLf
.write("</p>") & vbCrLf
.write("</card>") & vbCrLf
.write("</wml>") & vbCrLf
end with

Tabellen har som den er nu hele tiden synlige rammer. Kan man ikke få dem væk ?
Som et lille tillægsspørgsmål vil jeg lige spørge om der er nogen der kender en godt sted på nette at finde progrmaringshjælp til Wap/Xml.... eller et sted hvor man kan finde en eBook til formålet.

Mvh
SeeQue
Avatar billede tuctoh Nybegynder
23. juli 2002 - 15:05 #1
Jeg har lige en kommentar, som egentligt ikke har noget med problemt at gøre.
"with response" er ret resource krævende, og det er derfor bedre at droppe det, og skrive response.write i hver sætning.
Ydermere kan det meget bedre betale sig at samle alle de linier med response.write til en linie, da serveren derved ikke skal have fat i write functionen så mange gange ;)
Du vil kunne mærke en stor forskel, hvis du har en del brugere.
Avatar billede seeque Nybegynder
23. juli 2002 - 15:09 #2
Hej Tuctoh

Jeg havde hørt at det skulle afhjælpe serveren hvis man havde mange "Response.Write", at man så benyttede "With Response".
Jeg har ikke lagt mærke til hvorvidt at det skulle hjælpe, men jeg vil da lige se til det.... Tak for hintet ;-)

Mvh
SeeQue
Avatar billede seeque Nybegynder
25. juli 2002 - 09:59 #3
Har fundet en anden løsning... så jeg lukker spørgsmålet.
Har heller ikke tid til at vente længere :)

Mvh
SeeQue