Avatar billede alfred Nybegynder
23. juli 2002 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

overførsel af data til word

Jeg har en intranetside som jeg skal have overført nogen data fra og de data skal jeg sætte ind i et word-dokument, men hvordan gør jeg det?

Det drejer sig blot om at udfylde navn, adresse, postnummer og by på et brev i word.

/Alfred
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. juli 2002 - 14:57 #1
Du lader oplysningerne der indtastes på hjemmesiden skrive ned i en database. Dette gøres med ASP. selve indsætningen/overførslen til word gøres med brevfletning.

Som alternativ til databasen kan du bruge regneark, det er lige så let og du skal også bruge ASP til dette
Avatar billede alfred Nybegynder
23. juli 2002 - 15:09 #2
ok - oplysningerne ligger i en mysqldatabase, som bliver hevet ud af php. Så jeg skal blot finde ud af hvorledes de bliver overført til word og sættes ind uden brug af asp. Der skal laves et link som åbner et worddokument på klienten. Jeg forestiller mig at dette dokument indeholder et VBA-script eller noget i den stil.

Nu er jeg godt nok lidt af en MS-novice, men det kan lade sig gøre uden brug af asp, for det har jeg set før.

/Alfred
Avatar billede kedde65 Praktikant
23. juli 2002 - 15:12 #3
Du kan jo ved hjælp af Word VBA hente data direkte fra MySQL databasen. Var det en mulighed??

VH CK
Avatar billede alfred Nybegynder
23. juli 2002 - 15:15 #4
ja, det er det vel, men mysqldatabasen ligger på en linuxbox, så jeg leder efter en måde at gøre dette på.

/Alfred
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. juli 2002 - 15:23 #5
Som jeg ser det er du nødt til at gøre noget så dataen bliver tilgængelig fra word. Jeg vil tro du umidlbart har to muligheder. Brevflette fra mysqldatabasen direkte gennem samba eller konvertere til MS acces og så brevflette derfra
Avatar billede kedde65 Praktikant
25. juli 2002 - 11:11 #6
Så vidt jeg ved så kan du opsætte ODBC forbindelse til en MYSQL database. Derved kan du vha. VBA hente data fra MYSQL, eller vha en brevfletning. Du behøver ihvertfald ikke noget  med Access.

VH CK
Avatar billede alfred Nybegynder
29. august 2002 - 10:04 #7
ingen kvalificerede svar, så jeg lukker.

/Alfred