Avatar billede nestle-79 Nybegynder
23. juli 2002 - 01:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Cs server problem.

Hej,

Jeg har kigget på www.gameserver.dk serverliste, og fået det til at fungere. scriptet trækker oplysninger fra en .lst fil og virker udemærket så længe de ip adresser i listen rent faktisk svarer tilbage. MEN hvis bare én ip addy ikke svare, vil siden slet ikke vises.. HVordan kan jeg omgå det?
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. juli 2002 - 10:25 #1
i fsockopen() er der en timeoutparameter du kan bruge.
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
23. juli 2002 - 12:52 #2
Nu har jeg været alt igennem, og jeg kan ikke finde noget sted hvor der står fsockopen() (?)
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. juli 2002 - 12:56 #3
hmm - du kunne jo også prøve at smide koden her, så man kan se den...
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
23. juli 2002 - 13:25 #4
Hmm, Det bliver en længere smører..

----
counterstrikeclass.php
----
<?
function fragsort ($a, $b) {
    if ($a["frags"] == $b["frags"]) return 0;
    if ($a["frags"] > $b["frags"]) {
        return -1;
    } else {
        return 1;
    }

Class CounterStrike {
    var $m_playerinfo        ="";
    var $m_servervars        ="";
    var $m_serverrules  ="";

    function timenow() {
        return doubleval(ereg_replace('^0\.([0-9]*) ([0-9]*)$','\\2.\\1',microtime()));
    }
    function getServerData($command,$serveraddress,$portnumber,$waittime) {
        $serverdata        ="";
        $serverdatalen=0;

        if ($waittime< 500) $waittime= 500;
        if ($waittime>2000) $waittime=2000;
        $waittime=doubleval($waittime/1000.0);

        if (!$cssocket=fsockopen("udp://".$serveraddress,$portnumber,$errnr)) {
            $this->errmsg="No connection";
            return "";
        }

        socket_set_blocking($cssocket,true);
        fwrite($cssocket,$command,strlen($command));
        $starttime=$this->timenow();
        do {
            $serverdata.=fgetc($cssocket);
            $serverdatalen++;
            $socketstatus=socket_get_status($cssocket);
            if ($this->timenow()>($starttime+$waittime)) {
                $this->errmsg="Connection timed out";
                fclose($cssocket);
                return "";
            }
        } while ($socketstatus["unread_bytes"] );
        fclose($cssocket);
        return $serverdata;
    }

    function getnextstring(&$data) {
        $temp="";
        $counter=0;
        while (ord($data[$counter++])!=0) $temp.=$data[$counter-1];
        $data=substr($data,strlen($temp)+1);
        return $temp;
    }

    function getnextbytevalue(&$data) {
        $temp=ord($data[0]);
      $data=substr($data,1);
      return $temp;
    }

    function getnextfragvalue(&$data) {
        $frags=ord($data[0])+(ord($data[1])<<8)+(ord($data[2])<<16)+(ord($data[3])<<24);
        if ($frags>=4294967294) $frags-=4294967296;
        $data=substr($data,4);
        return $frags;
    }

    function getnextplaytime(&$data) {
        $decnumber=ord($data[0])+(ord($data[1])<<8)+(ord($data[2])<<16)+(ord($data[3])<<24);
        $binnumber=base_convert($decnumber,10,2);
        while (strlen($binnumber) < 32) $binnumber="0".$binnumber;
        $exp=abs(base_convert(substr($binnumber,1,8),2,10))-127;
        if (substr($binnumber,0,1)=="1") $exp=0-$exp;
        $man=1;$manadd=0.5;
        for ($counter=9;$counter<32;$counter++) {
            if (substr($binnumber,$counter,1)=="1") $man+=$manadd;
            $manadd=$manadd/2;
        }
        $time=round(pow(2,$exp)*$man);
        $playtime="";
        if ($time>3600) {
            $playtime=sprintf("%2dh",$time/3600);
        }
        $time%=3600;
        $playtime=$playtime.sprintf("%2dm",$time/60);
        $time%=60;
        $playtime=$playtime.sprintf("%2ds",$time);
        $data=substr($data,5);
        return $playtime;
    }
    function getServerRules($serveraddress,$portnumber,$waittime) {
        $cmd="\xFF\xFF\xFF\xFFrules\x00";
        $serverdata=$this->getServerData($cmd,$serveraddress,$portnumber,$waittime)    ;
        if (strlen($serverdata)<5) return false;
        $rules=(ord($serverdata[5]))+(ord($serverdata[6])*256);
        if ($rules!=0) {
            $serverdata=substr($serverdata,7);
            for ($i=1;$i<=$rules;$i++) {
                $rulename        =$this->getnextstring($serverdata);
                $rulevalue    =$this->getnextstring($serverdata);
                $this->m_serverrules[$rulename]=$rulevalue;
            }
            return true;
        } else {
            return false;
        }
    function getServerInfo($serveraddress,$portnumber,$waittime) {
        $cmd="\xFF\xFF\xFF\xFFinfo\x00";
        $serverdata=$this->getServerData($cmd,$serveraddress,$portnumber,$waittime)    ;
        if (strlen($serverdata)<5) return false;
        $serverdata=substr($serverdata,5);
        $this->m_servervars["serveraddress"]    =$this->getnextstring($serverdata);
        $this->m_servervars["servername"]            =$this->getnextstring($serverdata);
        $this->m_servervars["mapname"]                =$this->getnextstring($serverdata);
        $this->m_servervars["game"]                        =$this->getnextstring($serverdata);
        $this->m_servervars["gamename"]                =$this->getnextstring($serverdata);
        $this->m_servervars["currentplayers"]    =$this->getnextbytevalue($serverdata);
        $this->m_servervars["maxplayers"]            =$this->getnextbytevalue($serverdata);
        return true;
}
    function getServerPlayers($serveraddress,$portnumber,$waittime) {
        $cmd="\xFF\xFF\xFF\xFFplayers\x00";
        $serverdata=$this->getServerData($cmd,$serveraddress,$portnumber,$waittime);
        if (strlen($serverdata)<5) return false;
        $players=ord($serverdata[5]);
        $serverdata=substr($serverdata,7);
        for ($i=1;$i<=$players;$i++) {
            $playername                                =htmlspecialchars($this->getnextstring($serverdata));
            $frags                                    =$this->getnextfragvalue($serverdata);
            $playtime                                =$this->getnextplaytime($serverdata);
            $this->m_playerinfo[$i] =array("name"=>$playername,"frags"=>$frags,"time"=>$playtime);
        }
        if ($players>1) usort($this->m_playerinfo,"fragsort");
        return true;
    }
?>

----
serverlist.php
----

<? require("cs/counterstrikeClass.php");?>
<?
    $fp = fopen("cs/klist.lst", r);
    $line = file("cs/klist.lst");
    $server = array();

    for($i=0;$i<count($line);$i++){
        $server[$i] = new CounterStrike;
        $serveradr =substr($line[$i],0,strpos($line[$i],":"));
        $serverport=substr($line[$i],strpos($line[$i],":")+1);

        $status=$server[$i]->getServerInfo($serveradr,$serverport,1000);
        if ($status) {
?>
<?
}
?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. juli 2002 - 13:32 #5
Det var da nemt at finde fsockopen():

if (!$cssocket=fsockopen("udp://".$serveraddress,$portnumber,$errnr)) {

Jvf:

int fsockopen ( string hostname, int port [, int errno [, string errstr [, float timeout]]])

fra

http://www.php.net/manual/en/function.fsockopen.php

er det femte valgfrie inputargument en timeoutparameter som dog ikke er understøttet på alle platforme!

-Så der skal bare have sat noget timeout ind...
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
23. juli 2002 - 14:06 #6
Jeg er ked af det, men jeg forstår det ikke helt.. Hvor præcis skal jeg sætte timeout inputet ind? Og hvordan formulere jeg det?
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. juli 2002 - 15:11 #7
if (!$cssocket=fsockopen("udp://".$serveraddress,$portnumber,$errnr,,10)) {

giver 10 sekunders timeout så vidt jeg...
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. juli 2002 - 15:13 #8
Men det er ikke sikkert, at din platform understøtter det og hvis ikke den gør, tror jeg ikke at problemet overhovedet kan løses!
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. juli 2002 - 15:51 #9
Fungerede det?
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
23. juli 2002 - 19:54 #10
Nej.. Men du gav mig et svar!
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juli 2002 - 00:49 #11
hvad skete der da du prøvede?
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
24. juli 2002 - 09:40 #12
Der kom en fejlmeddelse.
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juli 2002 - 10:37 #13
...som sagde hvad...?
Avatar billede nestle-79 Nybegynder
24. juli 2002 - 13:48 #14
Det kan jeg ikke huske... Never mind, jeg faldt over Qstat og ahr fået det til at virke..
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juli 2002 - 15:12 #15
ok