Avatar billede ulfhedne Nybegynder
22. juli 2002 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"shopping cart" uden brug af MySQL

Jeg vil gerne lave en salgsside på min hjemmeside og leder derfor et .php script som kan håndtere dette forholdsvis nemt - er der nogle der kan henvise til sådant et eller har et liggende?
Avatar billede lauer Nybegynder
22. juli 2002 - 12:36 #1
hmm, det skal du nok ikke lige regne med ar finde.
men prøv da www.hotscripts.com
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
22. juli 2002 - 13:47 #2
Jeg vil sige, at det skal laves i mysql, før at det bliver ordentligt...
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
22. juli 2002 - 13:47 #3
...selvfølgelig kan man også med en anden db.
Avatar billede aant Nybegynder
26. juli 2002 - 18:26 #4
Jeg vil sige at mikl-dk har ret. Det kræver MySQL for at der kommer syur på sagerne og før at det bliver nogenlunde overskueligt for dig som admin.

Men hvis det endelig skulle laves kunne du jo lave det med en simpel textfil. Jeg ved ikke hvor mange sager der skal sælges med hvis det skal holdes enkelt, er det måske løsningen.

# salg.txt
linje 1: ting 1 kr 521
linje 2: ting 2 kr 51
osv.

Derefter listes det på din side ved at læse textfilen:
<?php
$file = file("salg.txt");
for($i=0;$i<sizeof($file);$i++) {
  echo $file."<br>";
}
?>

Så skal du selvf. ændre det til at man bare adder linjenummeret af genstanden der skal købes til en session eller cookie. Og så burde det virke. Kræver lidt finpudsning men hvis du har problemer kan du jo skrive :D
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
10. august 2002 - 11:50 #5
Fandt anden løsning.