Avatar billede greenday Nybegynder
23. august 2000 - 09:34 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Udføre en formel på en række?

Jeg har en formel:

=NETWORKDAYS(DATEVALUE(\"1/1/\"&+TEXT(+MID(C57;2;2);\"0\")&\"\")+(MID(C57;4;2)-1)*7+1+RIGHT(C57;1);DATEVALUE(\"1/1/\"&+TEXT(+MID(D57;2;2);\"0\")&\"\")+(MID(D57;4;2)-1)*7+1+RIGHT(D57;1);{\"20-04-2000\";\"21-04-2000\";\"24-04-2000\";\"19-05-2000\";\"01-06-2000\";\"23-06-2000\";\"12-06-2000\";\"25-12-2000\";\"26-12-2000\"})

Som skal lægges ind i hver celle der fra hvor jeg sætte min markør, og rækken ned, indtil der er en tom celle :-)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Hilsen
Esben
Avatar billede greenday Nybegynder
23. august 2000 - 09:35 #1
Hov jeg glemte hvis noget, det ville måske være smart hvis det køre som en markro.

Hilsen Esben
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. august 2000 - 13:59 #2
Marker cellen med højre musetast og vælg kopier.

Marker derefter alle cellerne nedad indtil den tomme celle, ved at holde shift nede mens du trykker pilned. Derved kommer der en stiplet linie rundt om de markerede celler.

Herefter hjøreklikker du i det markered område og vælger sætind.

Så bliver formlen fra den celle du markerede først overført til alle de markerede celler.
Avatar billede gonzoo Nybegynder
23. august 2000 - 16:32 #3
SÅ ER DET LETTERE AT AT STILLE MAKØREN I NEDERSTE HØJRE HJØRNE OG  NÅR DEN SKIFTER FRA PIL TIL KRYDS,TRÆKKE DU NED EFTER SÅ ER ALLE FORMLERNE TRUKKET MED NED
Avatar billede gonzoo Nybegynder
23. august 2000 - 16:39 #4
ELLERS SKAL DU LAVE EN KODE LIG DENNE OG ÆNDER CELLE REFERANCERNE TIL DIT ARK
If Range(\"AE7\").Value = \"\" Then
  Range(\"AE7\").Select
ElseIf Range(\"AE19\").Value = \"\" Then
  Range(\"AE19\").Select
ElseIf Range(\"AE31\").Value = \"\" Then
  Range(\"AE31\").Select
ElseIf Range(\"AN7\").Value = \"\" Then
  Range(\"AN7\").Select
ElseIf Range(\"AN19\").Value = \"\" Then
  Range(\"AN19\").Select  Range(\"AN191\").Select
End If (her skal skrives hvad du vil have udført)
End Sub
Avatar billede nerøs Nybegynder
20. september 2000 - 23:10 #5
Prøv følgende makro:

Sub KopierNed()
    Dim r As Range
    \'bestem området fra den aktive celle+1 til første ikke tomme række -1:
    Set r = Range(ActiveCell.Cells(2), ActiveCell.End(xlDown).Cells(0))
    \'Kopier den aktive celle til r:
    ActiveCell.Copy Destination:=r
End Sub
Avatar billede kandar_live Nybegynder
10. januar 2001 - 10:19 #6
Jeg vil sige lige som gonzoo at det nemmeste er at makere feltet hvor du har skrævet formlen så tager du i højre hjørne nederst og pilen forandres til et krys, så kan du trække den vej du vil og det kommer til at stå i alle de felter der bliver makeret
Avatar billede xelor Nybegynder
11. januar 2001 - 18:29 #7
En fortsættelse af kandar live svar er at i stedet for at række, når markøren er blevet til et kryds, er at dbl-klik, så fylder Excel automatisk nedad, indtil den finder en udfyldt celle...