Avatar billede supermand69 Nybegynder
21. juli 2002 - 18:10 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

XP fryser over LAN

Hej

Når jeg åbner en fil fra en anden computer fra min spand med XP og jeg derefter vil gemme den fryser min computer... Men den gør det ikke hvis jeg gør det fra en Win2k

Jeg har prøvet fra 2 andre computere med XP og jeg har prøvet at geninstallere det, men problemet fortsætter?!

Nogen som kan fortælle mig hvad der er galt??
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juli 2002 - 18:58 #1
har du prøvet med de nyeste drivere til dit netkort?
Avatar billede supermand69 Nybegynder
21. juli 2002 - 19:02 #2
ja, har lige opdateret dem fra Windows update
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juli 2002 - 19:04 #3
prøv lige fra producentens hjemmeside...
Avatar billede supermand69 Nybegynder
21. juli 2002 - 19:13 #4
Det har jeg også prøvet..

Alt netværk kører optimalt, men så snart at jeg har åbnet en fil fra en anden spand og jeg vil gemme den går den kold i 1 min

Der er ingen problemer hvis jeg kopiere eller sletter filer?!?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. juli 2002 - 02:32 #5
kan det være ramproblemer på en af computerne?
Avatar billede supermand69 Nybegynder
22. juli 2002 - 13:03 #6
Nej heller ikke... Alt kører som det skal - bare på nær den ene ting?! :-/

Er der andre der har samme problem? Det kunne jo være at det var en bug i XP for hvis jeg installere win2k er der ingen probs
Avatar billede nimmer Nybegynder
22. juli 2002 - 15:49 #7
Jeg har samme problem....

På en 5 clienter som kører XP mod en windows 2000 server...

Når jeg prøver at åbne et dokument/fil et eller andet, så fryser maskinen helt. Jeg kan ikke en gang få lov til at afslutte vinduet.

Hmmmmmm... Har også prøvet at installere de nyeste netværks drivere, men synes ikke at kunne finde en løsning... Er ved at blive sindsyg, har 5 nye maskiner med XP som jeg ikke kan bruge til en S...

Har hellere ikke kunne finde noget på microsofts technet?

Lytter med spænding...
Avatar billede nimmer Nybegynder
22. juli 2002 - 15:57 #8
Lige lidt mere information....

Internettet virker fint, kan også godt slette og kopiere...  Bare ikke åbne direkte fra Serveren. Bruger maskinen lige nu, meget mærkeligt :0(

Håber der er nogen som har en løsning. :0)
Avatar billede nimmer Nybegynder
23. juli 2002 - 08:41 #9
Supermand69--> Hvilket bundkort køre du med...

Mit er et Asus A7N266-VM med lyd, grafik og netkort onboard...
Avatar billede supermand69 Nybegynder
23. juli 2002 - 14:23 #10
ASUS A7V133
512MB PC133 PQI
AMD 1.4GHz Thunderbird
Accton netadapter

Jeg tror ikke at det har noget med systemet at gøre da mit hakkebræt også fryser hvis det er...

Totalt belastende :-/ *Grr*
Avatar billede nimmer Nybegynder
23. juli 2002 - 14:47 #11
Jeg aner ikke hvad jeg skal prøve...

Jeg fatter det ikke, det er som om at det kun er office ting som ikke virker.. Jeg kan sagtens starte installations programmer o.s.v. men et s.... office dokument. Det er åbenbart for meget at forlange AAARRRHHHHHHHH
Avatar billede supermand69 Nybegynder
23. juli 2002 - 15:08 #12
Jeg kan også sagtens køre og eksekvere filer, men jeg kan ikke redigere filer... Alt andet virker fint...
Avatar billede nimmer Nybegynder
23. juli 2002 - 16:10 #13
Har lige prøvet at logge på lokalt på en af XP maskinerne...

Hvis jeg så prøver at åbne et worddokument på vores gamle Domain (NT 4.0) virker det fint.

Prøver jeg så det samme på vores nye domanin (Win2k) dør maskinen med det sammme.

Kan det været noget sikkerheds halløj...
Avatar billede nimmer Nybegynder
23. juli 2002 - 16:13 #14
SORRY, det var vidst bare et tilfælde at det lige virkede et øjeblik... På NT 4.0... Der dør den også :0(
Avatar billede supermand69 Nybegynder
23. juli 2002 - 16:49 #15
Går den også kold hvis du åbner en fil fra en anden XP??
Avatar billede larsaasted Nybegynder
30. juli 2002 - 14:22 #16
Jeg har haft samme problem. maskinen fryser totalt, det er mest når jeg kopier større filer mellem server2000 og klient2000. Jeg har også prøvet diverse updates både på server og klient.....
Avatar billede supermand69 Nybegynder
30. juli 2002 - 22:44 #17
Nej det er kun når jeg åbner en fil fra en XP client fra et andeet OS...
Avatar billede nimmer Nybegynder
05. august 2002 - 13:53 #18
Supermands69 << Hvad kører du med af IP-addresser... Jeg kører med 131.167.10.*** har overvejet meget om det kan havde noget med det at gøre.
Avatar billede supermand69 Nybegynder
16. august 2002 - 22:10 #19
det har det ikke
Avatar billede supermand69 Nybegynder
16. september 2002 - 13:10 #20
lukker