Avatar billede godtnok Nybegynder
22. august 2000 - 21:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor?

Hej,

jeg har et lille problem som jeg ikke kan forstå :(

I et login script ligger jeg BrugerID ind i en session.

Når jeg så efterfølgende vil lave en forspørgsel på BrugerID i tabellen brugere og sortere efter session brugerID, skriver den:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80040e07\'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket

Jeg laver følgende forespørgsel:

strSQL = \"SELECT * FROM Brugere WHERE (BrugerID = \'\" & Session(\"BrugerID\") & \"\')\"
Set RS = Conn.Execute(strSQL)

Håber nogen kan hjælpe...

På forhånd tak.

Avatar billede villadsen Nybegynder
22. august 2000 - 21:46 #1
Prøv at fjerne \' omkring session\'en altså:
strSQL = \"SELECT * FROM Brugere WHERE (BrugerID = \'\" & Session(\"BrugerID\") & \"\')\"

Det er nok fordi [brugerID] i databasen er et tal af en slags og du beder dem om at hente det som en streng.

mvh
villadsen
Avatar billede godtnok Nybegynder
22. august 2000 - 22:00 #2
OK... det virkede... tusind tak for det :)
Avatar billede villadsen Nybegynder
22. august 2000 - 22:19 #3
Skulle det være en anden gang....

mvh
villadsen