Avatar billede software Nybegynder
19. juli 2002 - 10:12 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Diagram

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at lave et "sammenligningsdiagram".....Med det mener jeg et digram som viser sammenligningen mellem antal tilflyttere til en by i én periode som man selv indtaster i 2 tekstfelter og antal indflyttere til en by i en anden periode som man også selv indtaster i 2 tekstfelter.

Jeg har prøvet med følgende i forspørgelsen:

Between [Forms]![Statistikker]![Periodestart1] And [Forms]![Statistikker]![Periodeslut1] And Between [Forms]![Statistikker]![Periodestart2] And [Forms]![Statistikker]![Periodeslut2]

men det virker selvfølgelig ikke !!!!

/Software
Avatar billede macjensen Nybegynder
19. juli 2002 - 10:24 #1
Du gentager dig selv, prøv
Between [Forms]![Statistikker]![Periodestart1] And [Forms]![Statistikker]![Periodeslut1]
Avatar billede software Nybegynder
19. juli 2002 - 10:30 #2
Ja, jeg ved godt at det virker på den måde, men så får jeg kun vist antal tilflyttere fra én periode og ikke begge perioder.
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2002 - 10:35 #3
SELECT Tabel1.by, Tabel1.start, Tabel1.Slut, Tabel1.start1, Tabel1.slut2
FROM Tabel1
WHERE (((Tabel1.start)>=[Forms]![Statistikker]![Periodestart1]) AND ((Tabel1.Slut)>=[Forms]![Statistikker]![Periodestart2]) AND ((Tabel1.start1)>=[Forms]![Statistikker]![Periodestart2]) AND ((Tabel1.slut2)>=[Forms]![form1]![Periodeslut2]));

Kriterierne er indsat i forespørgslens kriteriefelter.

Du skal sørge for, at formularen Statistikker er åben, d.v.s. at du skal åbne forespørgslen fra denne formular, ider forespørgslen ikke "kan se" datofelterne, hvis ikke formularen er åben.
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2002 - 10:37 #4
Felterne er kopieret fra en lille testdb, og jeg fik ikke rettet feltnavnene i denne linie. De skal jo hedde Oeriodestart 1 o.s.v.

SELECT Tabel1.by, Tabel1.start, Tabel1.Slut, Tabel1.start1, Tabel1.slut2
Avatar billede software Nybegynder
19. juli 2002 - 10:44 #5
<<mugs>> Det som du har skrevet kræver det ikke at perioderne findes i en tabel. Perioderne bliver tastet ind i 4 tekstfelter.
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2002 - 10:54 #6
software > I min testdb findes felterne i tabellen, men det burde være ligegyldigt, idet du refererer til samlingen [Forms]! o.s.v.
Du må have nogle datofelter i tabellen for at kunne sammenligne. I forespørgslens designgitter indsætter du så blot kriterierne:

>=[Forms]![Statistikker]![Periodestart1])

o.s.v. for alle 4 felter.
Avatar billede software Nybegynder
19. juli 2002 - 11:23 #7
Det kan godt være at jeg har forklaret mig dårligt, eller også forstår jeg bare ikke en skid.

Jeg har lavet en formular hvor man kan indtaste en startdato1 f.eks. 01-01-1999, og slutdato1 f.eks. 31-12-1999.  Man indtaster så 2 nye datoer (Startdato2, Slutdato2) i 2 andre tekstfelter. Alle de datoer som findes i tabellen og som liger mellem Startdato1 - Slutdato1 og Startdato2 - Slutdato2 skal vises separat i samme diagram.

Jeg ved ikke om min lille omformulering hjalp noget som helst, det kan godt være det er mig som ikke helt har fattet det som er blevet foreslået. :o)

/Software
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2002 - 11:58 #8
Sådan har jeg også forstået det. Jeg har ændret min terstdb, så formularens felter ikkke indgår i tabellen.

Læg din e-mail hvis du vil have den tilsendt, men gerne lidt hurtigt, da jeg er på vej til arbejde.
Avatar billede software Nybegynder
19. juli 2002 - 12:06 #9
mickill@ofir.dk
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2002 - 12:10 #10
Sendt
Avatar billede software Nybegynder
19. juli 2002 - 12:10 #11
Tak...Kikker på det.
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2002 - 19:41 #12
If mugs' solution doesnt help then I have an idea!
Avatar billede software Nybegynder
22. juli 2002 - 08:57 #13
Ok, nu har jeg fået kikket på den database og det virker ikke i min egen.
Problemet er at der er 4 kolonner i tabellen med forskellige start- og slutdatoer i den db mugs sendte til mig og det er der ikke i min.
I min er der kun 1 kolonne med datoer.

Jeg har prøvet med :

>=[Forms]![Statistikker]![periode1start] And <=[Forms]![Statistikker]![periode1slut] And >=[Forms]![Statistikker]![periode2start] And >=[Forms]![Statistikker]![periode2start]

men det virker heller ikke.
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2002 - 09:04 #14
I'll give mugs time to answer, if he doesnt then place a comment (to wake me) and I will see what I can do!
Avatar billede software Nybegynder
22. juli 2002 - 09:07 #15
Ok
Avatar billede mugs Novice
22. juli 2002 - 18:52 #16
terry > please answer. I have just returned home from 36 hours af work, and I'm too tired to look at it this evening. Thank's :o)
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2002 - 18:58 #17
OK mugs, sleep well :o)

Software you can send the db to me if you want me to look! access@santhell.dk
sen dwhat mugs sent too!
Avatar billede software Nybegynder
25. juli 2002 - 11:05 #18
Jeg har lavet en formular hvor man kan indtaste en startdato1 f.eks. 01-01-1999, og slutdato1 f.eks. 31-12-1999.  Man indtaster så 2 nye datoer (Startdato2, Slutdato2) i 2 andre tekstfelter. Så køres en forespørgelse som jeg har lavet sådan:

SELECT Person.[Tilflyttet Glostrup]; Person.[Tilflyttet Glostrup]
FROM Person
WHERE (((Person.[Tilflyttet Glostrup]) Between [Forms]![Statistikker]![Periodestart1] And [Forms]![Statistikker]![Periodeslut1] And (Person.[Tilflyttet Glostrup]) Between [Forms]![Statistikker]![Periodestart2] And [Forms]![Statistikker]![Periodeslut2]));

uden at jeg får noget resultat....Forespørgelsen er tom ?? Hvad gør jeg galt

/Software
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2002 - 11:13 #19
more than likely tyhe formating of your dates.

IF you use the query builder you can use expression builder in the criteria field and Access should format it correctly.
If you write it directly in SQL you have to format it something like this

"#" & Format([Forms]![Statistikker]![Periodestart1], "yyyy-mm-dd") & "#"

so the date end up like this #2002-07-25#
Avatar billede software Nybegynder
25. juli 2002 - 12:19 #20
Jeg kan sgu ikke få det til at virke.

Det som jeg prøver er udskrive 2 forskellige resultater udfra tabellen "Person.[Tilflyttet Glostrup].

Kan det overhovedet lade sig gøre ??
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2002 - 12:25 #21
if you send it to me I will take a look
Avatar billede software Nybegynder
25. juli 2002 - 13:30 #22
Ok, Jeg sender den til dig
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2002 - 13:33 #23
access@santhell.dk
Avatar billede software Nybegynder
25. juli 2002 - 13:35 #24
Har sendt den til terry@santhell.dk....Skal jeg sende den igen på den anden adresse ??
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2002 - 13:36 #25
yes please!
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2002 - 14:33 #26
SELECT Count(*) AS Total, DCount("*","Person","[Tilflyttet Glostrup] Between #" & Format(Forms!Statistikker!Periodestart1,"mm-dd-yy") & "# And #" & Format(Forms!Statistikker!Periodeslut1,"mm-dd-yy") & "#") AS Period1, DCount("*","Person","[Tilflyttet Glostrup] Between #" & Format(Forms!Statistikker!Periodestart2,"mm-dd-yy") & "# And #" & Format(Forms!Statistikker!Periodeslut2,"mm-dd-yy") & "#") AS Period2
FROM Person;
Avatar billede software Nybegynder
25. juli 2002 - 14:58 #27
Fedt nok, nu virker det fandme.....Tak skal du ha'
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2002 - 15:03 #28
selv tak :o)