Avatar billede dhovgaard Nybegynder
22. august 2000 - 11:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

No history

Jeg søger et script, der kan hjælpe mig med at springe en side over. Så når man trykker på browserens Back-knap på side 3, så kommer man tilbage til side 1, og ikke side 2.

Avatar billede barlach Nybegynder
22. august 2000 - 11:24 #1
...jeg tror ikke du kan få lov at styre browserens back knap...
Avatar billede jumper Nybegynder
22. august 2000 - 12:53 #2
Der er ingen \"onback\" event, eller noget tilsvarende.

Istedet, prøv at kigge på dit problem i omvendt rækkefølge, ved at kigge på hvad du gør for at komme fra side 1 til side 2 og derefter side 3.

Istedet for at skifte side vha.

location.href = \'side3.html\'

skal du blot skifte side med

location.replace(\'side3.html\')

Dermed undgår du at tilføje ekstra sider i browserens history list, og side3 bliver indsat på samme plads i listen som side 2. Når du så trykker Back, kommer du tilbager til side 1.

/Thor
Avatar billede olebole Juniormester
22. august 2000 - 20:51 #3
<ole>
Hvis du laver din egen knap:
<a href=\"java script:history.go(-2);\">Tilbage</a>
/Vh
</bole>
Avatar billede jumper Nybegynder
23. august 2000 - 16:29 #4
ole, han vil vist gerne kontrollere hvad der sker når brugeren trykker på Back knappen. Det kan han kun gøre hvis han har styret indholdet af browserens history list til at begynde med.

/Thor
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2000 - 21:51 #5
;o)
Avatar billede dhovgaard Nybegynder
24. august 2000 - 09:27 #6
<jumper> korrekt, jeg vil gerne kunne styre history listen
Avatar billede jumper Nybegynder
24. august 2000 - 09:33 #7
dhovgaard, og derfor bliver du nødt til at kontrollere opbygningen af listen,ved at skifte fra side 2 til side 3 med location.replace(\'side3.html\'). Det er (desværre eller heldigvis?) den eneste måde man kan styre indholdet af history listen.

/Thor
Avatar billede dhovgaard Nybegynder
24. august 2000 - 10:40 #8
<jumper> det ser ud til at virke, men nu får jeg ikke side 2 at se. Den skulle jeg stadig gerne kunne se.
Avatar billede jumper Nybegynder
24. august 2000 - 10:42 #9
dhowgaard, du skal selvf. først udføre location.replace(\'side3.html\') på side2, _når_ du skal skifte side ;)

/Thor
Avatar billede dhovgaard Nybegynder
24. august 2000 - 10:49 #10
jumper, du må undskylde min uvidenhed. Jeg er ikke så skrap til dette endnu, min kode ser sådan ud:
<BODY>
Dette er side 2
<SCRIPT LANGUAGE=\"JAVASCRIPT\">
{
location.replace(\"side3.htm\")
}
</script>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede jumper Nybegynder
24. august 2000 - 10:54 #11
<BODY>
Dette er side 2
<SCRIPT LANGUAGE=\"Javascript\">
<!--
location.replace(\"side3.htm\")
//-->
</SCRIPT>
</BODY>
</HTML>

Ovenstående skifter side med det samme!

Hvis du først vil have den til at skifte side når man trykker på et link, gør du sådan her:

<a href=\"side3.htm\" onclick=\"location.replace(\'side3.htm\');return false\">Klik her for side 3</a>

Hvis der skulle skiftes side efter f.eks. 3 sekunder, gør du sådan her:

<SCRIPT LANGUAGE=\"Javascript\">
<!--
setTimeout(\'location.replace(\"side3.htm\")\',3000)
//-->
</SCRIPT>

/Thor
Avatar billede dhovgaard Nybegynder
24. august 2000 - 10:57 #12
jumper, tusinde tak for hjælpen. Her får du de 100 point. ;o)