Avatar billede mortena Nybegynder
15. marts 1999 - 00:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Loppemarked på nettet

Jeg skal lave en hjemmeside med køb og salg af brugte bøger på nettet.
Brugeren skal kunne indtaste information om sin bog og sig selv i en form. Informationen skal derefter kunne ses på en "se bøger" side i 3 uger og skal derefter slettes.
Hvordan laves det mest smart.
Avatar billede boomer Nybegynder
15. marts 1999 - 22:11 #1
Med ASP?
Avatar billede wall Nybegynder
15. marts 1999 - 22:48 #2
Skal den laves i ASP eller PHP ??

/Wall
Avatar billede tanis Nybegynder
17. marts 1999 - 01:20 #3
I ASP vil det være lettest, at lave en forespørgsel i en database.

Kriteriet vil være noget i retning af

IndsatDato > Dato() - 21

Så vil du kan få de Records som er indsat Dags Dato - 21 Dage (3 Uger).

Lav derefter en administrations side, hvor der er en [Button] som hedder "Slet gamle Værdier", hent alle de gamle værdier ed hhjælp af ovenstående.

DB_Access.Open("Databasens navn")
Set Gamle = DB_Access.Execute("SELECT * FROM [Efterspørgsel]")
Do While not Gale.EOF
DB_Access.Execute("DELETE * FROM [Tabelnavn] WHERE [Unik ID] = '" & Gamle("[Unik ID]") & "'")
Gamle.MoveNext
Loop
DB_Access.Close
Avatar billede mortena Nybegynder
17. marts 1999 - 14:19 #4
Jeg regner med at den skal laves i ASP, men hvis der er bedre forslag...
Avatar billede boomer Nybegynder
17. marts 1999 - 14:33 #5
Jamen, er du interesseret i en komplet kode til hele siden, eller?

Kan du præcisere dit spørgsmål?

Avatar billede tanis Nybegynder
17. marts 1999 - 22:37 #6
Do While not gale.EOF
skulle være
Do While Not Gamle.EOF
Sorry
Avatar billede mortena Nybegynder
18. marts 1999 - 12:37 #7
Nej jeg er ikke interesseret i hele koder. Jeg vil gerne vide hvad der smartest...
Er det ASP og hvilken database anbefaler i.
Avatar billede wall Nybegynder
18. marts 1999 - 12:40 #8
Det kommer an på hvor mange bruger den skal bruges til.

/Wall
Avatar billede boomer Nybegynder
20. marts 1999 - 03:54 #9
Vel, anyway...

Jeg ligger inde med et færdigt script der nærmest fungerer som "Den Blå Avis"...

Folk vælger kodeord når de laver et opslag, og kan selv slette det senere mv.

Det skal bare tilpasses...
Avatar billede mortena Nybegynder
20. marts 1999 - 09:28 #10
Hej Boomer
Send din hjemmesideadresse med scriptet i brug og jeg vil kontakte dig mht. til evt. køb af script.
Avatar billede boomer Nybegynder
20. marts 1999 - 10:24 #11
Jeg har desværre ikke nogen side på webbet med det, men hvis du kontakter mig på ICQ UIN: 7613421, kan du se det "live" fra min computer.
Avatar billede boomer Nybegynder
20. marts 1999 - 10:25 #12
Ov, du skal næsten afvise svaret, så jeg kan få de 60 point :)
Avatar billede boomer Nybegynder
21. marts 1999 - 19:27 #13
Er du i live mortena?

Jeg har forsøgt at uploade det hos Subnet, men det kniber med databasedelen dér.

Vel, kontakt mig på boomer@get2net.dk (eller ICQ), hvis du stadig er interesseret.
Avatar billede meyer Nybegynder
24. marts 1999 - 15:00 #14
Hej mortena.

Prøv at se denne her:

www.falsternet.dk/sider/koeb-salg

send mig en mail på falsternt@falsternet.dk
hvis det er det du søger!

meyer :-)
Avatar billede boomer Nybegynder
24. marts 1999 - 16:29 #15
Mit er nøjagtigt magen til, sjovt nok :)
Avatar billede meyer Nybegynder
24. marts 1999 - 16:36 #16
Ja, vi læser vel de samme bøger :-)

Men som jeg jo skrev til dig i dit spørgsmål så havde jeg jo også den, men du svarede aldrig på det sidste jeg skrev.

Fik du løst problemet med DSN?

meyer :o)
Avatar billede boomer Nybegynder
24. marts 1999 - 18:15 #17
Jeg fik det ikke løst, selvom jeg prøvede med det du sagde.

Jeg har fundet et andet sted end Subnet, hvor jeg har ubegrænset plads mv.

Desværre må jeg ikke så gerne fortælle om denne side..