Avatar billede hopla Nybegynder
18. juli 2002 - 18:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adobe Premiere: Titel med gennemsigtig bg?

Aloha
Jeg sidder og roder med noget video i Adobe Premiere, og har brug for at kunne lave en titel, som lægger sig ovenpå realbilledet (altså uden baggrund). Jeg er godt klar over hvordan man normalt laver titler i Premier, men ikke hvordan man slår baggrundsfarven fra.
Hjælp!
Avatar billede harryfink Praktikant
18. juli 2002 - 18:23 #1
En smart måde ville jo være at lave din caption i Photoshop på en ensfarvet baggrund, og så i Premiere kan du vælge at den baggrundsfarve skal være transparent! Det har jeg selv gjort, og det giver et nydeligt resultat. Husk at vælge den baggrundsfarve som der ligger tættest op at den baggrund der er i de levende billeder underneden! :)
Avatar billede hopla Nybegynder
18. juli 2002 - 19:22 #2
cool
hvor vælger man baggrundsfarven til at være transparent?
Avatar billede harryfink Praktikant
20. juli 2002 - 15:13 #3
Kan desværre ikke huske det, og har ikke Premiere på denne comp... :\ Men det er ikke gemt vildt af vejen. Søg evt. i Premieres hjælpefunktion. :)
Avatar billede hopla Nybegynder
22. juli 2002 - 09:08 #4
Well all right then...
Jeg fandt det i en funktion der hedder chroma, hvor du så kan vælge bg-farven og der frasortere den.
Her stødte jeg på et andet problem som du kan tygge på hvis du har lyst:
Eftersom titlerne ligger ovenpå realfilmen, var det ikke muligt at lade dem fade op og ned - simpelthen fordi transition-laget ligger nederst...
Avatar billede harryfink Praktikant
23. juli 2002 - 14:47 #5
Tak for points! :)

Men hmmm, ja, det kan jeg godt se, det er lidt et problem... Den eneste vej jeg kan se, er lidt snørklet - og det er at lave dine titler i Video 1a-laget uden realfilm neden under, og så fade dem ud eller hvad du nu vil - og så eksportere denne stump film, og så importere den og igen vælge bg-farven i chroma. Det tager lidt lang tid, men det skulle kunne lade sig gøre!

Jeg har aldrig helt fattet hvorfor man kun har ét lag med transistions??