Avatar billede avest Nybegynder
18. juli 2002 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl; Oprettelse af dokument fra formular

Forsøg 1
Jeg placerer mig i et view. Jeg vælger Opret/Andet.../ og vælger her min formular.

Forsøg 2
Jeg placere mig i design folderen Formularer.  Jeg vælger Opret/Andet.../ og vælger her min formular.

Hvorfor er der forskel på resultatet???
1 giver en fejl om Forkert datatype
2 starter formularen på bedste vis.

Efter en række test forsvinder alle mine formularer fra Opret menuen og kun Post er tilbage. (Helt hvornår dette sker har jeg ikke fundet ud af.)

Der er et par delformularer i formularen, men ingen scripts. Der skulle ikek gerne være fejl i datatyperne, den har virket tidligere.
Avatar billede roed Nybegynder
18. juli 2002 - 14:31 #1
Har du sat hak udfor at dokumentet skal arve fra andet dok.???
Avatar billede avest Nybegynder
19. juli 2002 - 09:18 #2
næh nej.
Avatar billede avest Nybegynder
19. juli 2002 - 09:29 #3
Mine views har alle en formular formel. Så hvert view åbner samme dokument med hver sin formel. Men det burde vel ikke have noget at sige med hensyn til oprettelsen af nye dokumenter.
Avatar billede avest Nybegynder
19. juli 2002 - 09:31 #4
Nu har jeg slettet alle felter fra min delformular. Så formularen indeholder lidt tekst og en delformular med lidt mere tekst. Ingen script eller noget andet sjovt. Stadig samme fejl ????
Avatar billede avest Nybegynder
19. juli 2002 - 09:34 #5
Sært, ved en af oversigterne får jeg pludselig en helt anden formular åbnet. Den som står i formularformlen.
Så jeg prøvede for sjov skyld at lave et view uden formularformel. Så virkede det fint.

Er det her normalt ?
Avatar billede avest Nybegynder
19. juli 2002 - 09:40 #6
hmmm, lader til det var mig som havde misforstået "formularformel". JEg troede ikke det havde betydning for oprettelse af nye dokumenter, men nærmere studer viser at det har det i høj grad.
Avatar billede roed Nybegynder
19. juli 2002 - 10:58 #7
Jep ! Du skal huske at lave en betingelse for hvornår formformula skal bruges @If[@IsNewDoc;"Ny formel";"View formel") fx. !!
Avatar billede roed Nybegynder
19. juli 2002 - 11:02 #8
Jep ! Du skal huske at lave en betingelse for hvornår formformula skal bruges @If[@IsNewDoc;"Ny formel";"View formel") fx. !!