Avatar billede bilee Nybegynder
18. juli 2002 - 13:34 Der er 8 kommentarer

Domino server fra As400 server til win 2000 server?

Hej,
jeg har fået et job af min chef om at konverter vores domino server som kører på as400 til win 2000 platformen er da nogen derude da har noget gode ideer om hvordan men kan gøre det. uden miste noget som helst data eller informationer.

mvh Bilee
Avatar billede roed Nybegynder
18. juli 2002 - 13:38 #1
Nu kender jeg ikke AS400, men hvis Dominoservereb er installeret på samme måde som på NT/2000 så kan du faktisk bare kopiere hele "Data"-biblioteket over fra en server til en anden. Det virker på Windows-platformen!
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. juli 2002 - 13:47 #2
Ïnstaller først den nye server i samme domain som den eksisternde, derefter laver du replikaer af alle baser asomikke har noget med systemet at gøre over på den nye server, derefter slukkes den gl. og du opgrader den nye til at være HUB eller stand alone server, her er der god info at hente i Adminstration help

MVH KarstenV
Avatar billede wise Seniormester
18. juli 2002 - 14:01 #3
Evt kan man vel også ændre begge serverne til at være i samme cluster og så lukke den gamle og lukke clusteret....

PS kan du ikke lukke det andet spr du har lavet?
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. juli 2002 - 14:38 #4
Det kræver alligvel at du laver replikaer på den nye, men ellers er det nok måden at gøre det på, nemmest.
Avatar billede wise Seniormester
18. juli 2002 - 15:00 #5
jep enig, men så klare alle klienterne selv skiftet fra den ene server til den anden...
Avatar billede spine Nybegynder
23. juli 2002 - 14:10 #6
Køre 2K serveren helt på, og replikere, det er eneste mulgihed.
Avatar billede bilee Nybegynder
02. september 2002 - 11:33 #7
ja jeg har prøvet at replikere det men den kopiere kun public adresse bog og ikke hele moleviten som er påkrævet altså ikke notes databasen mail rooten osv..

hvad gør jeg forkert.
Avatar billede spine Nybegynder
02. september 2002 - 11:46 #8
Du skal jo i replikerings menuen vælge hvad du vil replikere.