Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
18. juli 2002 - 09:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fast tabelbredde

Ved at lave en tabel...

<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=3 bgcolor='#ddddff' valign=top style='table-layout:fixed;'>
    <tr>
        <td style='width:200px;'>

...osv, kan jeg sikre mig at tabel- og kolonnebredden holder selv om der bliver skrevet en laaaaaaaaaaaaaang streng.

Mit spørgsmål er nu... Dette kan jeg få til at virke i Explorer men ikke i Mozilla. Hvad skal jeg gøre i Mozilla for at få den til - på samme vis - at klippe de laaaaaaaaaange strenge over, så tabellen ikke bliver bredere end jeg har angivet?

Jeg vil både acceptere løsninger der skjuler den del af strengen der er for lang, eller laver en tvungen wordwrap.

Da det skal bruges til noget dynamisk indhold, vil jeg bare ikke løsninger hvor jeg skal indsætte &shy; eller lign. da jeg så vil være nødt til at chekke det hele for lange strenge osv... Når først tabellen er sat op, skal den selv håndtere det der kommer længere nede.
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
18. juli 2002 - 09:52 #1
Det jeg mener med wordwrap er naturligvis at det laaaaaaaaange ord bare bliver knækket, og vist på de næste linier. Ligesom Opera gør.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. juli 2002 - 09:57 #2
Nu skriver du selv at du kan accepterere en sådan løsning, ¨så mon ikke dette virker?

<td style='width:200px; overflow:hidden;'>
Avatar billede muleen Nybegynder
18. juli 2002 - 10:19 #3
<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=3 width="200" height="100%" bgcolor='#ddddff' valign=top style='table-layout:fixed;'>
    <tr>
        <td style='width:200px;'>

Sådan her... den virker på min...

//muleen - www.woomus.dk
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
18. juli 2002 - 11:05 #4
Pelkjaer >> Det alene kan åbenbart ikke gøre det. I hvert fald ikke for mig.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. juli 2002 - 11:12 #5
Hvad sker der hvis du indsætter:

<style type="text/css">
body {
  margin-left:0;
  margin-right:0; ¨
  margin-top:0;
  margin-bottom:0;
  width:100%;
  height:100%;
  overflow:hidden
}
</style>

...istedet?

Anyway, så er det ikke tilladt at skrive height="100%" på en tabel.
Hvis du absolut skal, så skriv style="height:100%"