Avatar billede enragedbudda Nybegynder
17. juli 2002 - 21:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

gennemsigtig iframe...?

hvordan laver man en gennemsigtig iframe?? transperant...?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
17. juli 2002 - 21:39 #1
Du skal være opmærksom på at det ikke er alle browsere der forstår iframes. Iframe er en microsoft kode, så det kan godt give problemer på fx. Mac computere...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 21:40 #2
Gør sådan her:

<iframe id="navn" style="z-index:1" ALLOWTRANSPARENCY="TRUE" src="hejdu.php" width=450 height="500"></iframe>
Avatar billede schaefner Juniormester
17. juli 2002 - 21:41 #3
Du vil ha en tranperant iframe, men hvad så når du putter en side ind i den, så dækker den vel alligevel for iframens baggrund, eller hvad?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 21:41 #4
Og ganske rigtigt, så virker det ikke i Netscape, men muligvis på Mac - Har ihvertilfald ikke hørt andet. :)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 21:42 #5
schaefner - Du sætter z-index på iframen og andre elementer du vil skifte rækkefølge på.

style="z-index:1"
Avatar billede schaefner Juniormester
17. juli 2002 - 21:44 #6
nikolajdu >> Ok ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 21:45 #7
Hvor 0 er lavest/bagerst og tal fremad ellers derudaf...
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
17. juli 2002 - 22:03 #8
ok... prøver lige
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
17. juli 2002 - 22:05 #9
det der ALLOWTRANSPARENCY... det brugte jeg engang... men det kræver da en kode på den side der skal være i iframen... ikke?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 22:14 #10
Ikke rigtigt, men du vil nok gerne sætte <body scroll="no">

/Nikolaj
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
17. juli 2002 - 22:17 #11
det virker stadig ikke... :/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 22:20 #12
Hvilken browser bruger du - Det virker KUN i IE og først efter version 5.0 (muligvis 5.5 -slår det lige op)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 22:25 #13
Dammit. Du får sgu ret :)

Indsæt den her i filen der skal åbnes:

<body style="background-color: transparent">
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 22:26 #14
Og nok også lige border="0"

/Nikolaj
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
17. juli 2002 - 22:42 #15
:)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
17. juli 2002 - 23:03 #16
hvordan fjerner man border helt?? border="0" virker ikke ikke helt! der er stadig en tynd streg!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2002 - 23:07 #17
Jeg bruger selv :

<iframe id="lastFrame" name="lastFrame" style="z-index:4" ALLOWTRANSPARENCY="TRUE" src="last.php" width=320 height=110></iframe>

og

<body style="background-color: transparent" border="0">

Og det virker forbløffende...

/Nikolaj
Avatar billede merrifield Nybegynder
15. september 2003 - 11:56 #18
nikolajdu

TAAAK! Du har lige reddet min karriere som webdesigner :D! Du har netop fået min side til at virke med <iframe transperancy="TRUE"> :D... Det er skulle ind i alle siderne som der åbnes i iframe, har jeg ledt efter i ca. 30minutter her på eksperten.dk :D! http://www.frip.dk/merrifield/index.htm :D! Weee
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. september 2003 - 12:09 #19
woaw :))