Avatar billede hoesch Nybegynder
17. juli 2002 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billede som link markeres ved tryk.

Jeg har et billede som fungerer som en knap. Når man trykker på knappen i explorer så markeres knappens omrids nogle gange og er markeret indtil man trykker på en anden knap. Andre gange markeres den ikke ved tryk. Jeg har ikke kunnet finde ud af hvorfor den nogle gange markeres og andre gange ikke.

Knappen et et thumbnail-billde med et påhæftet link - intet andet.

Er der nogen der ved hvorfor og i så fald hvordan man undgår denne markering af billedet

- Hoesch
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2002 - 13:36 #1
sæt

onFocus="this.blur()"

ind i dit a-tag
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. juli 2002 - 18:39 #2
Eller en gang for alle:

Placeres imellem <head> og </head>

<script type="text/javascript">
function fixLinks() {
    for (var i=0; document.links.length>i; i++ )
        document.links[i].onfocus = document.links[i].blur;
}; //end fixlinks()
</script>

og body:

<body onload="fixLinks();">
Avatar billede hoesch Nybegynder
18. juli 2002 - 12:38 #3
Bare for at være helt sikker pelkjaer! Disse linier skal vel placeres i alle mine html dokumenter og ikke kun i min index.html hvor de forskellige frames er defineret.

- Hoesch
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. juli 2002 - 12:48 #4
Ja, men ikke i din index fil (selve framesettet)-der er jo ingen links :) Kun undersiderne.
Avatar billede hoesch Nybegynder
18. juli 2002 - 13:01 #5
Mange taK!