Avatar billede toh Nybegynder
17. juli 2002 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af billeder i Lotus Notes ver. 4.6

Jeg udarbejder informationer som bliver offentligtgjort i en Lotus Notes database. Når det drejer som om tekst har jeg ingen problemer, men hvis jeg skal indsætte et skræmdump eller billed bliver det som regel indsat i fuld størrelse. Hvis jeg prøver at formindske billedet bliver billedet utydeligt når jeg ser det på skrærmen, men ikke når jeg laver et print af informationen.

Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg formindsker et billed, som kan indsættes i Lotus Notes, hvorefter det kan ses tydeligt i databasen
Avatar billede roed Nybegynder
17. juli 2002 - 13:21 #1
Så er du nok nød til at arbejde med det i fx. Photoshop, og beskære det deri inden du ligger det ind i basen i Notes. Notes 4.x er jo ikke så glad for billeder ;o)
Avatar billede toh Nybegynder
17. juli 2002 - 13:29 #2
Nej det har du ret i, tak for tippet
Avatar billede karstenv Nybegynder
17. juli 2002 - 13:31 #3
Nemlig R4.6x er rigtig dårlig til billeder, men måden at gøre det på er som roed har beskrevet, jeg bruger dog gerne paint fordi det giver dig lige nøjaktig den ringe udgave som du også får i Notes R4.6x :-) men du har de værktøjer du skal bruge til at beskære/forminske med.
MVH KarstenV