Avatar billede ripley Nybegynder
21. august 2000 - 15:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Paging fra anden side

...straks har man løst ét problem, før der opstår et nyt!!
Jeg har prøvet og prøvet på at løse nedenstående problem - foreløbig uden held!

Jeg har en database, indeholdende en tabel \"kapitler\" - hele db udgør et leksikon.

Denne database bladrer jeg igennem vha. paging af et recordset - det virker fint.
Foroven på siden har jeg hele alfabetet - klikker man på et bogstav, kommer der en ny side med en liste over alle de sider i leksikonet, der har et nøgleord, der begynder med bogstavet.
Det vil sige, at hvis man er på leksikonsiden og klikker på bogstavet \"B\", så kommer der en side frem med overskrifterne til kapitlerne:

\"Bananer\"
\"Boldspil\"
\"Bongotrommer\"

..etc.

(Det er links).

Så vidt virker det ok. Problemet kommer så, når man klikker på et af disse links - f.eks. \"Bananer\" - nu kaldes den første leksikonside igen - men hvordan kan man nu få den rigtige side frem? Selve siden har jeg omstændeligt bygget op ud fra eksemplet med \"paging\" af recordsættet på www.activeserverpages.dk - kan man på den måde \"bryde ind\" på en side med recordset paging og finde et bestemt sted i db og vise det?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
21. august 2000 - 15:36 #1
Byt strSQL = \"SELECT LinkURL FROM Links\" ud med
strSQL = \"SELECT LinkURL FROM Links where nøgleord =\'\" & request(\"nøgleord\") & \"\'\"

? :)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
21. august 2000 - 15:37 #2
Altså du bytter nøgleord ud med det felt i databasen hvor den skal søge..f.eks \"overskrift\" :)
Avatar billede plinnet Nybegynder
21. august 2000 - 15:37 #3
Du kan sætte curseren på recordsettet således:

RecordsetRS.MoveFirst
RecordsetRS.Find \"kapitel = \'%B\'\"

og så skrive ud på siden derfra

PL
Avatar billede plinnet Nybegynder
21. august 2000 - 15:38 #4
Ups omvendt:

RecordsetRS.MoveFirst
RecordsetRS.Find \"kapitel = \'B%\'\"

Avatar billede kornfreak Nybegynder
21. august 2000 - 15:39 #5
Smart...det vidste jeg ikke engang :)
Avatar billede stoffer Nybegynder
21. august 2000 - 15:41 #6
Nu har du vel husket at lave et unikt ID nr. for hvert emne.

fordi så sæt linket til side.asp?id=20

og så har på side.asp denne SQL fætter, så vil det da funke.........

strSQL = \"SELECT * FROM kapitler WHERE ID =\" & request.querystring(\"ID\")

Set RS = connection.execute(strSQL)

Avatar billede ripley Nybegynder
22. august 2000 - 14:24 #7
RS.Find - kan man virkelig bruge den metode på et recordsæt - og hvordan bruger man den?
Jeg synes ikke, den står i nogen af mine opslagsbøger og det ser heller ikke ud til at virke??
Avatar billede plinnet Nybegynder
22. august 2000 - 16:28 #8
RS.Find \"et SQL-statement\"
eks. RS.Find \"feltnavn = \'xxx\'\"
el. RS.Find \"feltnavn LIKE \'h%\'\"
el. RS.Find \"feltnavn < 80\"

osv
PL
Avatar billede plinnet Nybegynder
22. august 2000 - 16:32 #9
Fortsat:
Se eks. s. 299 i \"Beginning ASP Databases of John Kauffman fra WROX

PL
Avatar billede plinnet Nybegynder
22. august 2000 - 17:28 #10
OSB.

Bruges lige før du begynder at skrive data ud på siden, og så ikke noget med en movefirst bagefter vel :-)

PL
Avatar billede ripley Nybegynder
25. august 2000 - 09:38 #11
Hm. Jamen, jeg må jo forsøge mig!
Avatar billede ripley Nybegynder
15. januar 2001 - 12:27 #12
plinnet --> jeg synes, du bragte mig mest på vej - så hvis du lige gider at svare, så får du point´ene!
Avatar billede ripley Nybegynder
15. marts 2001 - 08:57 #13
plinnet?????
Avatar billede ripley Nybegynder
18. juni 2001 - 07:30 #14
For at få fred for eksperten (jeg bliver ved med at få e-mails med opfordringer til at lukke dette svar, så lukker jeg hermed spørgsmålet. Plinnet, du kan til hver en tid svare - så får du dine points.
Avatar billede ripley Nybegynder
22. september 2005 - 09:46 #15
Jamen, så lukker jeg selv