Avatar billede epo Nybegynder
04. juli 1999 - 20:06 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

fromCharCode

Hej!

I kender sikkert "fromCharCode"-funktionen, som er integreret i version 1.2.

Men er der nogen der kan selve funktionen - altså så man også kan køre fromCharCode fra en ældre version (fx 1.0)?

På forhånd tak for hjælpen !
Avatar billede coder Nybegynder
04. juli 1999 - 20:34 #1
Jeg mener ik' at det ka' la' sig gøre - sorry !

Men siden det kun er mig der har svaret, så burde jeg jo egentlig få de point, ik'?
Avatar billede epo Nybegynder
04. juli 1999 - 23:02 #2
Kan det virkelig ikke lade sig gøre? Jeg vælger på nuværende tidspunkt ikke at tro på coder's svar - er der virkelig ikke nogen der vil hjælpe??
Avatar billede gorba Nybegynder
05. juli 1999 - 00:02 #3
jo.. og dog.
hvad helt nøjeagtigt bruges den kode til?
jeg gætter på at det er til en form.
jeg har kigget i min bog, 1,2 på netop "fromcharcode"
men intet er beskrevet....
Avatar billede justincase Nybegynder
05. juli 1999 - 00:13 #4
de fleste funktioner i 1.1,1.2,1.3 kan laves selv i 1.1 hvis grundobjectet understøttes.

Jeg kender ikke, og har aldrig brugt fromCharCode funktionen, men jeg regner med at det er en string funktion og derfor understøttet helt tilbage i "pilot" versionen af JavaScript.

Men det må blive imorgen. Det er søndag nat nu.

:)

JustinCase
Avatar billede jumper Nybegynder
05. juli 1999 - 16:38 #5
Kan du beskrive nærmere, hvad du reelt vil lave?

generelt burde det fint kunne lade sig gøre i Javascript 1.1, at lave en stren ud af en sekvens af ISO-koder.

Jeg tror ikke det kan laves i Javascript 1.0, men jeg kigger lige på det.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
05. juli 1999 - 16:43 #6
jeg kan ikke lige huske om charCodeAt() er med i Javascript 1.1, men nu prøver vi:

function oldFromCharCode(x){
  nyStren = '';
  for (i=0; i < x.length; i++){
    nyStreng += x.charCodeAt(i)
  }

Så kalder du funktionen med den streng der skal konverteres, eller navnet på det formfelt der skal bruges som udgangspunkt.

Jeg har ikke lige testet det, men skriv tilbage om det virker

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
05. juli 1999 - 16:45 #7
rettelse:

function oldFromCharCode(x){
  nyStreng = '';
  for (i=0; i < x.length; i++){
    nyStreng += x.charCodeAt(i)
  }

Der skulle stå nyStreng istedet for nyStren, og jeg havde glemt et ' :)

/Thor
Avatar billede justincase Nybegynder
05. juli 1999 - 16:45 #8
Hej epo. :)

Det her er det hvad jeg lige kunne komme på.

function chr(num) {
  var codes = " !"+'"'+"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@";
  codes += "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`";
  codes += "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{&#124;&#124;}";
  codes += "¡¢";
  codes += "                                      "; // 127 - 159
  codes += "£¤¥¦§¨©ª«¬­®¯°±²³´µ¶·¸¹º»¼½¾¿";
  codes += "ÀÁÂÃÄÅÆÇÈÉÊËÌÍÎÏÐÑÒÓÔÕÖ×ØÙÚÛÜÝ";
  codes += "Þßàáâãäåæçèéêëìíîïðñòóôõö÷øùúûüýþÿ";
  if (
      (num < 32)
          &#124;&#124;&#124;&#124;
      (
        (num > 126)
            &&
        (num < 160)
      )
          &#124;&#124;&#124;&#124;
      (num > 255)
    ) {
    return "N/A";
  } else {
    return codes.charAt(num-32);
  }

Nu håber jeg eksperten gengiver den rigtig, ellers må du lige sige til, så kan jeg maile den til dig !!!

:)

JustinCase
Avatar billede jumper Nybegynder
05. juli 1999 - 16:47 #9
hmm, justincase har svaret 2 minutter efter mig, men vi står begge 2 som svar?

/Thor
Avatar billede justincase Nybegynder
05. juli 1999 - 16:51 #10
jumper >> fromCharCode retunerer en karakter, hvorimod charCodeAt() retunerer en byte. Det er den omvendte funktion du har lavet !!!
Ud over det virker fromCharCode og charCodeAt _kun_ i JavaScript 1.2. Dvs. IE4+ og NN4+

:)

JustinCase
Avatar billede justincase Nybegynder
05. juli 1999 - 16:53 #11
Jeg havde ikke set det med svaret ????
Avatar billede jumper Nybegynder
05. juli 1999 - 16:59 #12
justincase, du har ret.

det var bare hvad jeg lige hurtigt kunne komme i tanke om :)

Der står at både du og jeg har svaret. Får vi så begge point, hvis epo accepterer?

/Thor
Avatar billede justincase Nybegynder
05. juli 1999 - 17:03 #13
Det ved jeg ikke ?? Nu må vi få at se om han accepterer.

Jeg tror det skete fordi, at jeg havde siden åben et stykke tid før du havde svaret ?

:)

JustinCase
Avatar billede fumle Nybegynder
05. juli 1999 - 17:08 #14
Det kan være, ASP er jo bygget op omkring sessions, og din session blev startet før min.

Admin burde lægge noget tjek ind for netop dette.

Nå, nu får vi at se hvad der sker, når/hvis epo accepterer :)

/Thor
Avatar billede justincase Nybegynder
05. juli 1999 - 17:10 #15
jumper/fumle >> Husk at tjecke hvem du logger ind som, hvis du er igang med at fake !! }:(

JustinCase
Avatar billede epo Nybegynder
07. juli 1999 - 23:33 #16
Jeg ta'r på ferie imorgen og jeg har ikke fået testet jeres forslag endnu - og når det desværre ikke ...

Men jeg synes ik' i skal vente til d. 20. med at få de 275 point - såeeh værsgo' :-)

Rigtig god sommer til jer alle!!

Mvh

Anders
www.jdsoft.dk
Avatar billede justincase Nybegynder
08. juli 1999 - 10:40 #17
jumper >> Det ser ud som om at du fik pointene. Met forslag står stadig som et hængende svar

:)

JustinCase
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juli 1999 - 19:58 #18
hallo har i ikke prøvet at 2 svarer før? det sker for mig næsten hver dag
Avatar billede jumper Nybegynder
20. juli 1999 - 20:06 #19
ja, men vi står begge som 'Svar fra' istedet for 'svar fra' og 'kommentar fra'!

/thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juli 1999 - 20:10 #20
jamen det er 1½ mdr siden det blev lavet sådan.. så afviser eller accepterer man kun det første svar...
Avatar billede jumper Nybegynder
20. juli 1999 - 20:12 #21
ja, men når der er én der har svaret, skulle det jo ikke være muligt for en anden også¨at krydes 'svar' af

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juli 1999 - 20:19 #22
jaja