Avatar billede larsnor Nybegynder
16. juli 2002 - 16:02 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Valg af grafikkort

Jeg har en 1100 AMD mhz computer, med et ati readon 64mb ddr ram, men jeg vil have et kort med tv-out.

Det skal være et grafikkort til mellem 600 og 900 kroner, hvad ville være godt at købe?

Hvad er forskellen på bulk og retail egentlig?

Jeg har blandt andet set på følgene:

ASUS
AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 TV-Out Bulk, pris: 730 kr.
AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 TV-Out Retail, pris:784 kr.

AOpen
GeForce4 MX400-V TV-Out, pris: 614 kr.

Hercules
3D Prophet 4500 TV-Out Retail    AGP / 64MB / 1920X1440 / KYRO II 791 kr.

Mvh. Lars
Avatar billede nicofrench Nybegynder
16. juli 2002 - 16:12 #1
Vælg Asus,
fordi deres support er bedere en de fleste andres, deres produkter er stabile, gode og ekstra gode. Deres updatering af drivere er god.

(har selv Asus GeForce i alle mine maskiner)
AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 TV-Out Retail, er et godt kort til både 2D & 3D fremstilling... egner sig ganske fint til de gængse spil på markedet... CS mfl.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
16. juli 2002 - 16:14 #2
fik jeg nævnt at jeg er forelsket i Asus?
Avatar billede Dribble Nybegynder
16. juli 2002 - 16:23 #3
hvis det er TV-Out du ligger vægt på er det bestemt ikke i GeForce serien du skal kigge.

nej kig på mærker som Raedon og Matrox, de er kendt for at have langt bedre TV-Out end GeForce

f.eks sådan et ---> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364657894

Bulk er når du får den uden den flotte indpakning og uden software osv.
Retail er med hele svineriet
Avatar billede larsnor Nybegynder
16. juli 2002 - 16:48 #4
Jeg har et readon og det synes jeg at der fungere rimeligt godt, jeg har før haft et Asus Geforce 2, med tv-out, men det fungere ikke. Kan man købe en tv-out udgang, der så kan tilsluttes mit nuværende grafikkort

Er Matrox-kortene ellers gode til andet?
Avatar billede borgaard Nybegynder
17. juli 2002 - 13:59 #5
køb et g4 mx440 med 64 Mb DDR ram. ( innovision) har selv et. virker perfekt med mit tv ( 32 " )
Avatar billede -123- Nybegynder
19. juli 2002 - 00:53 #6
ser her.

Grafikkort: MicroStar StarForce 8826 (MS-8826) TV-Out - 679 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364647892

info fra shg:

SPECIELT: Der medfølger MSI-DVD.
Microstar's 3D Turbo 2001, hvilket giver mulighed for overclocking af grafikkortet.
Microstar er den største producent af grafikkort i verden. Kortene er også meget stabile og har en meget lav fejlprocent.
Derfor anbefaler shg.dk Microstar grafikkort!
BILLEDET ER ET MODELFOTO. AKTUEL MODEL KAN VARIERE!

ps. Hvad er BULK / Retail?
Når du køber hardwaren i BULK(OEM) udgave, får du kun hardwaren + drivere med. I Retail udgaven kommer hardwaren og drivere også, men her får du det i original indpakning og der er ofte manual + ekstra CD’er eller lign. med. Begyndere bør holde sig til Retail, mens de mere professionelle oftere køber BULK(OEM) udgaver af hardwaren.
Avatar billede borgaard Nybegynder
19. juli 2002 - 01:40 #7
stemmer  ;o)

ved Bulk kan der dog forkomme at der slet ik kommer noget med. andet en hardwaren.
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. juli 2002 - 22:52 #8
du skriver at du har en radeon grafikkort...
en af de fedeste grafikkort er radeon 8500 , så hvis du har sådan en (uden tv-ud ), så vil jeg bare købe et dvd kort med tv-ud .
du har en 1100 mhz cpu , så du skal helst snart til at tænke på et grafikkort med ddr ram , for ellers får du båndbredte flaskehalse til cpu osv...
jeg vil anbefale geforce ti af enhver slags ( til spil )hold dig fra mx udgaverne ( billedkvalitet og hastighed )( tv-ud er desvære ikke lige så god på geforce som de 2 andre konkurenter

eller radeon 8500 (til spil eller grafik )og tv-ud

maxtrox g550 (brugbar til spil og bedst til grafikprg og tv-ud

rækkefølgen af bedste graffikkort , afhænger at hvordan den skal bruges og til hvilke programmer

faktisk , så mangler vi også at vide , hvor høj opløsning din skærm kører ( over 75 hz ) , for hvis din skærm kun kan klare 640x 400 , så kan du nøjes med den mindste geforce . da de alle kan klare alle spil i opløsning 640x400, uden at cpuen , mangler regnekraft.