Avatar billede mlabc Nybegynder
16. juli 2002 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man have to views i en template

Ja, det fandt jeg jo ud af, man bruger lookup og det fungere også glimrende Men notes lister jo default med komma hvis der er flere værdier, som under nogle tilfælde er glimrende... men ikke hos mig. Jeg har prøvet at gøre sådan så der ikke er nogen multivalue seperator men notes er ligeglad. Spørgsmål: hvordankan jeg, ved hjælp af lookup få listet værdierne uden multivalue seperator?

Mvh
mla
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. juli 2002 - 15:23 #1
_lookup := @dblookup(dindblookupkode);
@if(@iserror(_lookup);"";@implode(lookup))

Dette er syntaxen,,,, den sikrer samtidig at der ikke opstår fejl, hvis din lookup fejler ;-)
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. juli 2002 - 15:25 #2
Ups, lidt for hurtigt, der mangler en _ i @implode(lookup) som skulle have heddet @implode(_lookup)

hvis du vil have noget andet som separator kan du skifte
@implode(_lookup) med @implode(_lookup;"<BR>")
Avatar billede mlabc Nybegynder
16. juli 2002 - 15:28 #3
endnu engang tak, her er lidt point
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. juli 2002 - 15:34 #4
og jeg takker da lige tilbage ;-)

implode laver listen om til en tekststreng

hvis du vil have lavet den tilbage til en liste, brug @explode