Avatar billede streak Nybegynder
16. juli 2002 - 14:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

update

jeg har en update.php fil der gerne skulle opdat. en tabel. Den ser sådan her ud:

<?
function db_connect() {
$user =  "xxxxxxx";
$pass =  "xxxxxxx";
$server =  "localhost";
$connection = mysql_pconnect($server, $user, $pass);
return $connection;
}
$database     = "heroesinfo";

$sql1 = "UPDATE info SET navn='$navn',klan='$klan',alt_navn='$alt_navn',icq='$icq',msn='$msn',mail='$mail',id='$id' where id = '$userid'";
$sql2 = "UPDATE info SET desc='$desc' where id = '$userid'";
$connection = db_connect();
mysql_db_query($database, $sql1, $connection);
mysql_db_query($database, $sql2, $connection);
?>

Problemet ligger i sql2, ikke bliver opdat. i databasen, selvom dataen kommer over i $desc variablen bliver den ikke skrevet ned i databasen.

Database strukturen ser sådan ud:

navn  varchar(50)  Nej
id  varchar(50)  Nej
alt_navn  varchar(50)  Nej
desc  varchar(50)  Nej
gender  varchar(5)  Nej
icq  varchar(20)  Nej
msn  varchar(50)  Nej
mail  varchar(50)  Nej
klan  varchar(50)  Nej

Alle de andre tabekker bliver fint opdat., fortset fra desc. Dataen kommer fint over til update.php ... men kommer ikke vidre.

PLZ HELP !
Avatar billede streak Nybegynder
16. juli 2002 - 15:13 #1
en demo kan forresten ses på:
http://www.zatweb.dk/admin/opdat.php?user=xxxxx
Avatar billede disky Nybegynder
16. juli 2002 - 15:17 #2
streak:

luk venligst spørgsmål og spørg i PHP gruppen.

Dette er en MYSQL gruppe, post derfor KUN mysql ting og sager.

p.s. Du kan nøjes med en SQL
Avatar billede disky Nybegynder
16. juli 2002 - 15:18 #3
UPDATE info SET navn='$navn',klan='$klan',alt_navn='$alt_navn',icq='$icq',msn='$msn',mail='$mail',id='$id', desc='$desc' where id = '$userid'

kan gøre det for dig i et hug, det andet er spil af resource på mysql serveren.
Avatar billede disky Nybegynder
16. juli 2002 - 15:19 #4
angående forkert sted:
Post venligst kun selve MYSQL delen af dit problem næste gang.
På forhånd tak.
Avatar billede streak Nybegynder
16. juli 2002 - 15:29 #5
Disky:
nu er det her faktisk et sql prob. og ik php .. da php delen virker fint.
Avatar billede streak Nybegynder
16. juli 2002 - 15:31 #6
selv om jeg laver den på den måde som du skriver, så vil den stadig ikke opdat. desc tabellen .. der sker nada .. mens alle de andre tabeller fint bliver opdat.
Avatar billede disky Nybegynder
16. juli 2002 - 15:47 #7
Hvis dit spørgsmål er om MYSQL hvorfor poster du så en masse unødvendig php kode ?
Det er det som du gerne må lade være med.

prøv med:
UPDATE info SET navn='$navn',klan='$klan',alt_navn='$alt_navn',icq='$icq',msn='$msn',mail='$mail',id='$id', desc='DATA' where id = '$userid'

hvis det virker er $desc tom og der er fejl et andet sted
Avatar billede streak Nybegynder
16. juli 2002 - 16:04 #8
læs nu hvad jeg skriver $desc er ikke tom. Det kan jeg garantere dig.
Selvom jeg beder dem om at skriver DATA som du skriver der, kommder der stadig igenting over i databasen.
Avatar billede disky Nybegynder
16. juli 2002 - 16:10 #9
Prøv med:

UPDATE info SET navn='$navn',klan='$klan',alt_navn='$alt_navn',icq='$icq',msn='$msn',mail='$mail', desc='DATA' where id = '$userid'

Du sætter id samtidig med at du laver en where på den.

Prøv nu
Avatar billede streak Nybegynder
16. juli 2002 - 16:11 #10
åbenbart må en tabel ikke hedde desc .. kan jeg se nu, efter jeg har omdøbt den. underligt.
Avatar billede disky Nybegynder
16. juli 2002 - 16:12 #11
ups DATA skal selvfølgelig være $desc
Avatar billede streak Nybegynder
16. juli 2002 - 16:14 #12
efter jeg omdøbte tabellen til beskrivelse istederfor desc .. ville den godt opdat. den tabel.
Avatar billede disky Nybegynder
16. juli 2002 - 16:50 #13
dooh :-)

Selvfølgelig må den ikke det, det er et reserved keyword som bruges til sortering :))