Avatar billede bacardil Nybegynder
21. august 2000 - 13:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad har vi så her??

Hej!

Nogen der kan beskrive XSLT? ev. link til sider i det eller hvad man få ud af det sprog? :o)

Så kan vi jo få en lille diskotion..

God fornøjelse!
Avatar billede helle_fred Nybegynder
21. august 2000 - 13:17 #1
Det er et sprog der bruges til præsentation af XML - lidt i stil med CSS til HTML.
Avatar billede guldner Nybegynder
23. august 2000 - 14:58 #2
Det er mere end det. Det kan transformere et XML dokument. Til HTML, WML (til WAP-browseren), til et nyt XML dokument, eller noget helt fjerde.

Avatar billede bacardil Nybegynder
23. august 2000 - 14:59 #3
Kan du forklare det en smule bedre eller? :o)
Avatar billede guldner Nybegynder
23. august 2000 - 16:09 #4
XSLT tager som input et træ, repræsenteret ved et XML dokument. Dette træ\'s noder tilgås ved brug af xsl-elementerne. Et simpelt eksempel: <xsl:value-of select=\"kapitel\"/>, returnerer inputtræets kapitel-noder, inklusiv under-noder. Det er ikke så let at forklare med få ord. Det er nok bedre med et par links.
Se for eksempel:
http://metalab.unc.edu/xml/books/bible/updates/14.html#Overview
eller
http://www.xml101.com/xsl/xsl_transformation.asp
(eksemplet viser transformering til html, men det kunne sagtens være noget andet. En kommasepareret fil, hvis det var det man ønskede)
Avatar billede thunderbear Nybegynder
22. september 2000 - 04:01 #5
Ved at benytte XHTML dialekten har man både gyldige XML-dokumenter som kan vises af en HTML-4 browser, men samtidig også muligheden for at INDLÆSE et sådant dokument til videre behandling.

Hertil er XSLT godt.  Det er fx meget nemt at sige at man gerne vil ændre baggrundsfarven på hver anden tabelsøjle.

Avatar billede bacardil Nybegynder
04. oktober 2000 - 01:35 #6
lukker..