Avatar billede tor_f Nybegynder
16. juli 2002 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Selvsøgende missil

Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil med et varmesøgende missil:)

I spillet skal man styre en stakkels mand rundt i et lille område, der bliver så affyrret varmesøgende missiler ind fra forskelige sider, de skal bevæge sig i ensartet fart imod vores hovedperson lidt hurtigere end ham så de kan nå at indhente ham. Det skal altid være på vej direkte imod ham.

Jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan jeg skal lave det, er der nogen der har et forslag eller et lille stykke genial kode?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. juli 2002 - 15:11 #1
flash.pote.dk/missile01.swf
flash.pote.dk/missile01.fla

/Paw
Avatar billede barklund Nybegynder
16. juli 2002 - 15:16 #2
Et lille stykke genial kode:

counter++;

Var der andet?

Okay, mere seriøst... på manden har du noget:

onClipEvent(keyDown) {
    if (Key.isDown(Key.LEFT) && this._x < 400) {
        _x += 10;
    }
    ...
}

På et missil offstage har du noget duplikering med et eller andet interval:

onClipEvent(load) {
    if (_name == "missil) {
        _visible = 0;
        rate = 25;
        t = 0;
    } else {
        // find et tilfældigt sted i kanten og placer denne kopi
    }
onClipEvent(enterFrame) {
    if (_name == "missil") {
        if (!(++t%rate))
            this.duplicateMovieClip("missil_"+(++depth), depth);
    } else {
        // find retning til mand og flyt hen i mod ham
        // er jeg over ham, så dræb mand!
    }

Noget af det er lidt pseudo, men du forstår vel...
Avatar billede barklund Nybegynder
16. juli 2002 - 15:17 #3
...eller som pixelpaw har lavet det til dig... hvilket jeg ikke havde set, da jeg postede selvfølgelig... :o)
Avatar billede tor_f Nybegynder
17. juli 2002 - 12:56 #4
til pixelpaw: Det er lige hvad jeg skal bruge, der er bare en ting jeg godt kunne tænke mig. missilet skal helst flyve direkte imod målet, nu kan den kun flyve vandret, lodret og skråt, den kommer så efter målet ved at kombinere disse. Er det svært at lave tror du?

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår barklunds kode :(

"// find retning til mand og flyt hen i mod ham" det er jo lige netop det jeg ikke kan finde ud af...
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
17. juli 2002 - 13:08 #5
hvis du i min kode udskifter _root._xmouse og _root._ymouse med _root.hvadnuendditmandmchedder._x og _root.hvadnuendditmandmchedder._y, så burde det virke