Avatar billede barklund Nybegynder
16. juli 2002 - 11:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Starte javaserver uden "skærm"

Pænt goddag...

Hvordan kan jeg starte en ny Java-server (blot en uendelig java-app, der laver tråde på connections til bestemt port) uden at jeg har visuel adgang til serveren? Jeg kan telnette eller ssh'e ind på den, men kan jeg så starte min java-server og lægge den op i nogle top-processer uden at den "dør", når jeg logger af igen?

Der ligger også andre java-apps og kører blandt top-processorerne...

Nogen ideer?

Mvh.
Morten Barklund
Avatar billede skwat Praktikant
21. juli 2002 - 17:56 #1
kommando && skulle måske gøre det eller har jeg ikke forstået dig.
Avatar billede barklund Nybegynder
21. juli 2002 - 19:44 #2
Hmm... det kan vist være lige meget nu... men hvis jeg skriver et & efter en kommando og derefter lukker min terminaladgang, lukker serveren så ikke også ned... eller er to && ensbetydende med, at den kører uafhængigt af terminalens status...
Avatar billede skwat Praktikant
21. juli 2002 - 22:48 #3
# nohup program &&
Avatar billede barklund Nybegynder
21. juli 2002 - 22:51 #4
Skal lige have det testet i morgen... men det ser fornuftigt ud...
Avatar billede skwat Praktikant
24. juli 2002 - 08:49 #5
har du testet det?
Avatar billede barklund Nybegynder
24. juli 2002 - 08:55 #6
Desværre... lover at vende tilbage... senest i morgen... :o)
Avatar billede skwat Praktikant
25. juli 2002 - 21:59 #7
to timer tilbage :)
Avatar billede barklund Nybegynder
26. juli 2002 - 09:04 #8
Du får dem... :o)