Avatar billede danielhep Nybegynder
16. juli 2002 - 08:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VBS til XP

Dav

Jeg vil godt lave nogle sjove og underlige VB- scripts i notepad, uden at installere noget extern script halløj.
Hvis det kunne lade sig gøre, hvor kan man læse om det??
Avatar billede cbp Nybegynder
16. juli 2002 - 08:44 #1
Windows Script Host bliver installeret sammen med XP. Microsofts dokumentation og introduktion kunne være et godt sted at starte:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/wsoriWindowsScriptHost.asp
Avatar billede misbruger Nybegynder
16. juli 2002 - 09:32 #2
du skal bare skrive din kode i din notepad, og så gemme filen som DitScript.vbs når du dobbeltklikker på den, fyres den af..... du skal ikke compile først eller noget der minder derom....!
Avatar billede danielhep Nybegynder
20. juli 2002 - 21:12 #3
misbruger>>

Vil de sige at jeg kan tage ren Vb 6.0 kode fra programmet og indsætte det i en txt fil, og så gemme som vbs til efternavn og så køre det bare??
Avatar billede danielhep Nybegynder
20. juli 2002 - 21:19 #4
Private Declare Sub keybd_event Lib "user32" (ByVal bVk As Byte, ByVal bScan As Byte, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwExtraInfo As Long)
Private Const KEYEVENTF_KEYUP = &H2
Private Const MENU_KEYCODE = 91Control_RunDLL main.cpl @1", 5)

    keybd_event MENU_KEYCODE, 0, 0, 0

    keybd_event MENU_KEYCODE, 0, KEYEVENTF_KEYUP,

Det her virker ikke...
Avatar billede cbp Nybegynder
21. juli 2002 - 07:59 #5
Hvis du prøver at klikke på linket i mit svar så kan du se at det er VBScript du kan bruge samt eksempler på hvordan koden skal skrives.
Avatar billede danielhep Nybegynder
25. juli 2002 - 08:06 #6
cbp>>

Det kan jeg godt se..Men det er jo ikke Vbs...
Avatar billede cbp Nybegynder
25. juli 2002 - 09:13 #7
Hvad er ikke VBS? Koden på MSDN's Windows Script Host-sider? Sproget man kan bruge under Windows Script Host?
Avatar billede danielhep Nybegynder
25. juli 2002 - 18:01 #8
Jeg ved godt at det er "VBS" men ikke den som jeg kender..
Avatar billede killerclown Nybegynder
23. august 2002 - 10:13 #9
Jeg synes, det ligner VB lidt mere end VBS ...
Source-kode til Visual-studio projekter er ikke HELT magen til VBS.
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2003 - 10:53 #10
Vær venlig at afslutte dit spm hvis du har fået svar!

//>Rune
Avatar billede mr_clark Nybegynder
04. februar 2003 - 10:32 #11
Ovenstående er VB6 kode.

For det første deklarerer man ikke sine variabler med AS i VBS.
Man kan ikke lave en sub private i VBS.
Man kan ikke lave ByVal eller ByRef i argumenter til subs i VBS.
Man kan ikke deklarere sine konstanter for private i VBS.

Desuden bliver ovenstående sub ikke afsluttet med end sub.

Det eneste du behøver for at lave VB scripts, er en tekst-editor, hvis du kører det under Windows 2000/XP. Windows Scripting Host er installeret som standard med de operativsystemer.

Og fra linket i det første indlæg kan du se/downloade dokumentationen til Windows Scripting Host 5.6, hvori der er flere tutorials.

Og det er alt du behøver...