Avatar billede lostincyper Nybegynder
16. juli 2002 - 01:40 Der er 8 kommentarer

Direkte kabeltilslutning

Jeg ønsker at oprette en direkte forbindelse fra en laptop til en stationær pc via LPT1-porten. Jeg har ikke funktionen direkte kabeltilslutning under menuen start-programmer-tilbehør-kommunikation, og ved ikke hvor jeg finder den. Ligeledes har jeg ikke ikonet andre computere på skrivebordet. Den stationære pc kører Windows XP, mens den bærbare kører Windows 98.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
16. juli 2002 - 03:41 #1
http://www.eksperten.dk/find.phtml?Esession=e7ff0cb3c2ad163f1eedce38bb9791f6&method=and&catid=31&words=direkte+kabeltilslutning
ved så ikke om der skulle være noget til xp, men der er efterhånden en del spm's i den retning :)
Avatar billede jimse Nybegynder
16. juli 2002 - 04:06 #2
http://www.eksperten.dk/spm/236079
Se om det kan give ideer.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
16. juli 2002 - 05:39 #3
Har ikke læst alle de links, men mener dog at det er bedst at køre dem sammen via netværk og så har du også den ikon "Andre Computer".
START > Tibehør > Kommunikation >Guiden Hjemmenetværk
Det er hos ME. Såvidt jeg husker rigtigt er det nogenlunde det samme med Win98.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. juli 2002 - 06:34 #4
"Guiden hjemmenetværk" findes vist ikke i W98

For at tilføje direkte kabeltilslutning går du ind i tilføj/fjerne programmer og finder den derinde.
Avatar billede konex Nybegynder
17. juli 2002 - 16:34 #5
hvad med start - programmer - tilbehør - kommnuition - fjernskrivbord

kan det ikke bruges? (kun fra XP til 98)
Avatar billede lostincyper Nybegynder
17. juli 2002 - 23:46 #6
Det synes ikke at virke noget af det, forsøger i en PC butik, men tak for hjælpen.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
18. juli 2002 - 04:37 #7
Nu er jeg temmelig sikker på at ikonen Andre Computere står som standard på skrivebordet, når man installerer Win98 og Me og at man først skal slå netværket fra før denne ikon forsvinder.
Jeg har ikke noget privat netværk, men har haft en bærbar med Win98 og nu en stationær med Me.
Avatar billede madduck Nybegynder
18. juli 2002 - 09:59 #8
clausarndt>>  det vælger man når man installerer..