Avatar billede lostincyper Nybegynder
16. juli 2002 - 00:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af data fra labtop til stationær

Hej Jeg har problemer med at få overført mine data fra min labtob til min stationære PC. Jeg har et parallelkabel med 25 pins hanstik i hver ende, og forsøger nu via Windows Commander at få det overført, men ved ikke hvordan Wincmd virker ej helelr kan jeg få en forindelse i gennem... Er der nogle der er oppe og har lyst til at svare ville det være dejligt
Avatar billede convi Nybegynder
16. juli 2002 - 00:58 #1
har du givet dem en ip så de ligger i det samme net.
f.eks give den ene denne ip: 172.16.0.1    og den anden pc: 172.16.0.2
Avatar billede mini-me Nybegynder
16. juli 2002 - 00:59 #2
Hmmm det er sent men hvad !!
Avatar billede lostincyper Nybegynder
16. juli 2002 - 01:03 #3
Hvor skal jeg give dem en ip adresse.... I Windows commander eller ???
Avatar billede mini-me Nybegynder
16. juli 2002 - 01:05 #4
i windows... under netværksindstillinger..!!
Avatar billede convi Nybegynder
16. juli 2002 - 01:11 #5
Altså før du kan hente fra hinanden, skal hver pc have sin egen ip, dette gøres ved at højreklikke på: andre computer og vælge egenskaber, derefefter skal du finde et sted hvor der står TCP/IP. Den linie dobbeltklikker du på, og så kan du ellers indtaste en ip og en subnetmaske. Den skal være: 255 255 255 0
Avatar billede lostincyper Nybegynder
16. juli 2002 - 01:12 #6
Har det noget at sige at Labtoppen er Windows 98 og den stationære er 2000 XP... Ved ikke hvor det er i windows... under netværksindstillinger..!! Syntes at have prøvet alt, men kanikke få forbindelse hverken på den ene eller anden måde...
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2002 - 01:26 #7
Jeg antager du bruger en nyere version af Wincmd som har punktet Net -> Kabelforbindelse til anden PC. Jeg har ikke brugt den/kender den, men det svarer nok til Windows indbyggede Direkte kabeltilslutning.
Det følgende handler om det, men håb om det kan bruges, også si Wincmd.

1. Direkte kabeltilslutning skal være installeret på begge maskiner. (Start-programmer-Tilbehør-Kommunikation. Her skal Direkte babeltilslutning optræde. Ellers skal det tilføjes.)

2. Protokollen NetBEUI skal være installeret. Mangler den gås til Kontrolpanel-Netværk. Vælg Tilføj-Protokol-Microsoft-NetBUIE.

3. Igen Kontrolpanel-Netværk kontrolleres om listen indeholder Fil- og Udskriftsdeling til Microsoft Net´work. Ellers Tilføj - Servoiceprogramemr - Til- og udskriftsdeling.
Måske kræves install. cd-rom'en og genstart af pc.

4. Højreklik på den/de mapper der skal deles og vælg Deling.

5. Når det er gjort sluk begge pc. , tilslut kabel og start op igen.

6. Fra værts pc (den du vil overføre fra) startes nu Direkte Kabeltilslutning, og det samme føretages fra "gæste" pc (der overføres til) og så skulle du være igang.

Pkt. 6 er nok det som Windows Commander kan gøre, når først de øvrige forudsætninger er gjort.
Håber jeg  :)    Jeg har som sagt ikke prøvet det med Wincmd.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2002 - 01:29 #8
Sorry for de forpulede stave- / slåfejl. Håber meningen forstås.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2002 - 01:31 #9
Set først nu at spm. i mellemtiden er akcepteret og de 200 point givet. Forhåbentlig for et brugbart/korrekt svar!

Ellers følger vel lidt forklaring.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2002 - 01:35 #10
Synes at convi's svar handler om netværk. Med IP, TCP/IP og subnetmask.
Var spm. ikke om kabeltilslutning med et parrallelkabel?
Avatar billede lostincyper Nybegynder
16. juli 2002 - 01:37 #11
Du har ret i at spørgsmålet omhandlede direkte kabeltilslutning, og jeg går ind og opretter et nyt spørgsmål, da problemet endnu ikke er løst, og det var en fejl at jeg kom til at acceptere svaret.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
16. juli 2002 - 03:43 #12
hmm... Man skal altså ikke angive nogen ip'er, ej heller dchp, når man leger med parralelkabel!!!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2002 - 13:52 #13
Det er din ret at skrive et indlæg om at spm. er akcepteret ved en fejltagelse og at svaret ikke løste det stilede spørgsmål.

Ud fra en fairnæs betragtning bør convi levere de forkert tjente point tilbage.
Det gøres ved at convi opretter et spørgsmål til dig med 200 point som du svarer på og convi dernæst akcepterer dit svar.

Seriøse og ærlige brugere på Eksperten.dk gør det på den måde.
Nu må convi vise om han/hun hører til i den kategori.

Du har klart skrevet "det var en fejl at jeg kom til at acceptere svaret."

Nu må convi komme på banen igen!
Avatar billede convi Nybegynder
18. juli 2002 - 14:43 #14
Lige kommet tilbage fra en 3 dages ferie.. pointene siger mig sådan set ikke noget specielt, dem må i point ludere da gerne få :)
Opretter lige et emne så du kan få dine "vigtige?" point tilbaws.
Avatar billede convi Nybegynder
18. juli 2002 - 14:45 #15
btw. havde ikke lige læst at det var et paralleltkabel du havde. Regnede med at det var almindelig netkabel.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2002 - 15:08 #16
convi - Det synes jeg er en meget fin handling fra din side. - Har du et link til dit oprettede spørgsmål?
Avatar billede convi Nybegynder
18. juli 2002 - 15:32 #17