Avatar billede pham Nybegynder
15. juli 2002 - 21:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tjekke for html tags

jeg er ved at lave en tagwall og jeg vil nu gerne lave den sådan at der ikke kan skrives html tags i den er der en smart måde man kan gøre det på. Jeg selv har prøvet følgende:

if ($besked == "<" && $besked == 0){
echo "<font color=red>Du har enten ikke skrevet noget i felterne eller brugt et IKKE tilladt tegn!</font>";
}

men det er jo kun hvis man skriver <.
Avatar billede werd Nybegynder
15. juli 2002 - 21:06 #1
tags bliver jo ikke lavet med mindre < er der! - Det andet tegn (>) er slet ikke nødvendigt!!
Avatar billede krumel Nybegynder
15. juli 2002 - 21:10 #2
Avatar billede pham Nybegynder
15. juli 2002 - 21:10 #3
øhh nej men mit eksempel virker ikke da jeg sagtens kan skrive <html> og den stadig bliver sat ind i tagwallen
Avatar billede sone Nybegynder
15. juli 2002 - 21:11 #4
if (strlen(strip_tags($besked))!=strlen($besked) || !$besked)
Avatar billede pham Nybegynder
15. juli 2002 - 21:18 #5
--> sone

det virker, men kan du fortælle mig havd det er der foregår da jeg ikke er den store PHP master. :)
Hvis jeg skal have det udvidet til også at indeholde $navn hvad gør jeg så?
Avatar billede sone Nybegynder
15. juli 2002 - 21:22 #6
strip_tags er en funktion som fjerner alle HTML-tags. Hvis outputtet fra funktionen ikke er det samme som "input" - så er der fjernet noget, altså indeholdt strengen nogle tags.
Du kan indsætte flere "led" i IF-sætningen - ingen problem
Avatar billede funti Nybegynder
15. juli 2002 - 21:23 #7
brug det som sone skriver om...
du kan læse lidt om strip_tags() på www.php.net/strip_tags
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. juli 2002 - 13:17 #8
når du får input fra brugere, som skal gemmes i en database og benyttes som input til websider bør du kigge nærmere på følgende funktioner:

addslashes()
stripslashes()
htmlspecialchars()
htmlentities()
strip_tags()
trim()