Avatar billede k_engberg Nybegynder
15. juli 2002 - 15:39 Der er 13 kommentarer

En lille simpel ting ?

Hej alle...

Jeg har et lille simpelt spørgsmål - tror jeg ?

Jeg har oprettet en mail2form i min flash fil, som mailer indholdet til mig. Der er det lille men, at for at aktivere denne mailform skal den gennem en exe fil hos min udbyder. Det betyder, at når man trykker på send knappen i min fil åbner der et nyt vindue med adressen til min udbyder med teksten "form submission successful". Hvordan kan jeg undgå, at dette vindue åbner og/eller hvordan kommer viduet tilbage til min site ?

På forhånd tak
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. juli 2002 - 15:42 #1
Spørg din udbyder ???
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 15:51 #2
Brug loadVariables() istedet for getURL()
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 15:51 #3
Hov... højst 15 point til mig, hvis det altså virker!
Avatar billede k_engberg Nybegynder
15. juli 2002 - 17:07 #4
Når jeg bruger loadVariables vil den ikke sende data...
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 17:13 #5
Hvem vil ikke? serverens .exe eller din .swf?
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 17:13 #6
Du skal huske at sende dine variabler med som enten POST eller GET alligevel...
Avatar billede k_engberg Nybegynder
15. juli 2002 - 17:14 #7
Serverens .exe. Hvis jeg bruger load og bare publicere i min browser ingen problemer, men når jeg ligger den op modtager jeg ingen data.
Avatar billede k_engberg Nybegynder
15. juli 2002 - 17:15 #8
Jeg har prøvet med både POST og GET
Avatar billede k_engberg Nybegynder
15. juli 2002 - 17:16 #9
Kan man ikke gøre et eller andet, at det vindue ikke åbner ved kommandoen get URL ?
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 17:21 #10
Du kan muligvis kalde et javascript, der sørger for at åbne vinduet, men ikke give det fokus... og også sørge for at lukke det med det samme igen... men spørg hellere om det i javascript-kategorien...

det lyder godt nok utroligt, at det ikke kan lade sig gøre med loadVariables... men det passer vel hvis du siger det... prøv at fortælle lidt mere.. hvilken udbyder, hvilket script, hvilke variabler sendes og med hvilken metode... måske vi kan lave en workaround...
Avatar billede k_engberg Nybegynder
15. juli 2002 - 17:30 #11
Domænet ligger hos DanDomain, og deres script som jeg bruger hedder:  http://scripts.dandomain.dk/mailform.exe

Dette er min action på min "send" knap

on (release) {
    _1_MailTo = "info@domæne.dk";
    _1_MailServer = "mail.domæne.dk";
    getURL ("http://scripts.dandomain.dk/mailform.exe", "", "POST");
}
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 17:38 #12
hmm... jeg ville kontakte udbyderen som xozzi foreslog helt i starten... hvis de kræver, at du skal via deres script, så kan du lave dit eget lille php/asp-script til at sende mail, hvis du altså har dette... ellers skal du høre ovre i Javascript...
Avatar billede barklund Nybegynder
04. februar 2003 - 08:21 #13
Jeg kommer til at tænke på... Forklaringen kan være, at scriptet undersøger om HTTP_REFERRER er fra en domæne i deres site - flash har nemlig den fejl, at den ikke sender referrer med... Det kan meget vel være det!