Avatar billede zeb Nybegynder
15. juli 2002 - 10:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word 2002 - skjule slettet tekst i ændringer?

hejsa

Efter at have skiftet fra word 2000 til word 2002 kan jeg ikke længere angive at slettet tekst ikke skal vises når jeg vil se ændringer. Hvordan får jeg den til det?
i word 2000 kunne man angive det under indstillinger - ændringer (options - track changes) men jeg kan ikke se hvaordan jeg får det frem i word 2002?
Avatar billede rvm Nybegynder
22. august 2002 - 14:06 #1
Min XP er på dansk, så du må leve med de danske udtryk *S*

Aktiver værktøjslinien "Korrektur"
Vælg ikonet "Vis" på værktøjslinien "Korrektur"
Vælg "Indstillinger"
Fjern begge hak under punktet "Markeringsbobler"

Vælg herefter igen ikonet "Vis" på værktøjslinien "Korrektur"
Fjern hakket i punktet "Indsættelser og sletning"

Nu skulle du kun kunne se det færdige resultat *S*
Avatar billede zeb Nybegynder
22. august 2002 - 14:14 #2
Jo jo - men så kan jeg heller ikke se hvor der er rettet noget og det skal jeg - jeg vil bare ikke se det der stod der før.
Jeg er blot interesseret i at man kan se stregen ude til højre eller venstre ud for det der er ændret så det er nemt at finde for andre.
Avatar billede rvm Nybegynder
22. august 2002 - 14:46 #3
Netop det du beskriver her, er hvad markeringsboblerne gør nu. Altså sæt markeringsboblerne på igen. Nu kan du stadig se den slettede tekst, men ikke inde i teksten - kun i markeringsboblerne.
Avatar billede zeb Nybegynder
22. august 2002 - 14:52 #4
jamen jeg ønsker slet ikke at se teksten noget som helst sted - heller ikke i boblerne. Jeg vil bare have en streg ude i siden som markerer at teksten er ændret.
Det kunne lade sig gøre i Word97, men jeg kan ikke få Word2002/2000 til det?!
Avatar billede rvm Nybegynder
22. august 2002 - 15:50 #5
Jeg kan ikke gøre det bedre *S* Microsoft må have ændret på funktionaliteten. Det har de forøvrigt gjort med mange funktioner i den nye Word 2002.
Avatar billede ebech Nybegynder
03. december 2002 - 13:02 #6
Jeg havde samme problem og løste det således:
Installer Office XP SP1 / word XP SP1.

Lav derefter en macro med følgende:

With Options
        .InsertedTextMark = wdInsertedTextMarkUnderline
        .InsertedTextColor = wdRed
        .DeletedTextMark = wdDeletedTextMarkNone
        .DeletedTextColor = wdRed
    End With
    ActiveDocument.ShowRevisions = True

Afspil macroen, og kun dine indsætninger vises (med rød).
Avatar billede zeb Nybegynder
03. december 2002 - 13:46 #7
du skulle vel heller ikke lige vide hvilke properties jeg skal ændre for at fjerne balloon-teksten? Det vil lige sætte prikken over i'et :o)
Avatar billede ebech Nybegynder
03. december 2002 - 16:06 #8
Funktioner -> Indstillinger -> Ændringer:
Fjern kryds i "markeringsbobler"
Avatar billede zeb Nybegynder
03. december 2002 - 16:54 #9
jeg mente nu parametre i VB så de kan sættes samtidig :o)