Avatar billede hypermind Nybegynder
20. august 2000 - 14:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fravælge PopUp vindue

Er der et klogt hovede der kan lave et cookiebaseret javascript til et popup vindue, hvor man kan klikke på et link, der gør at næste gang man besøger siden, undgår at få popup vinduet.
Avatar billede cms Nybegynder
20. august 2000 - 15:41 #1
<script language=\"javascript1.2\"><!--

var newwindow=-1;

function setCookie(value) { cook=\"state\"; document.cookie = cook + \'=\' + value + \' ;\';}
function getCookie() { r = document.cookie; r = r.slice(r.indexOf(\'state=\')+6); return r; }

function setValue(onoff) {
setCookie((onoff)?\'true\':\'false\');
if (onoff) {
  newwindow=window.open(\'thepopup\', \'newwindow\', \'scrollbars=yes\');
  window.location.reload();
} else {
  newwindow.close();
  window.location.reload();
}

function dopopup() {
newwindow=window.open(\'thepopup\', \'newwindow\', \'scrollbars=yes\');
}

function init() {
r=getCookie();
dopop=false;
alert(r);
if (r!=\'false\') {
  dopop=true;
  dopopup();
}
init2();
}

//--></script>
<body onLoad=\"init()\">

<span id=\'sp\' name=\'sp\'> &nbsp; </span>
<script language=\"javascript1.2\"><!--
function init2() {
if (dopop) {
document.all[\'sp\'].innerHTML=\'Tryk <a href=\"#\" onClick=\"setValue(false)\">her</a>, hvis du <b>ikke</b> vil have at der skal åbne et popupvindue hver gang!\';
} else {
document.all[\'sp\'].innerHTML=\'Tryk <a href=\"#\" onClick=\"setValue(true)\">her</a>, hvis du <b>GERNE</b> vil have at der skal åbne et popupvindue hver gang!\';
}
//--></script>

</body>
Avatar billede hypermind Nybegynder
20. august 2000 - 16:30 #2
Hej CMS
Ups - jeg glemte at skrive at linket til at \"dræbe\" pop-vinduet skulle kunne placeres i selve popup vinduet. Jeg er klar til at smide 49 points yderligere på spørgsmålet (150 ialt)
Avatar billede globa Nybegynder
15. september 2000 - 19:09 #3
<script language=\"JavaScript\">
<!--Begin
var expDays=180;//dage uden popup vindue

var page=\"popvindue.htm\";var windowprops=\"width=400,height=300,location=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes\";function GetCookie(name){var arg=name+\"=\";var alen=arg.length;var clen=document.cookie.length;var i=0;while(i<clen){var j=i+alen;if(document.cookie.substring(i,j)==arg)
return getCookieVal(j);i=document.cookie.indexOf(\" \",i)+1;if(i==0)break;}return null;}function SetCookie(name,value){var argv=SetCookie.arguments;var argc=SetCookie.arguments.length;var expires=(argc>2)?argv[2]:null;var path=(argc>3)?argv[3]:null;var domain=(argc>4)?argv[4]:null;var secure=(argc>5)?argv[5]:false;document.cookie=name+\"=\"+escape(value)+((expires==null)?\"\":(\"; expires=\"+expires.toGMTString()))+((path==null)?\"\":(\"; path=\"+path))+((domain==null)?\"\":(\"; domain=\"+domain))+((secure==true)?\"; secure\":\"\");}function DeleteCookie(name){var exp=new Date();exp.setTime(exp.getTime()-1);var cval=GetCookie(name);document.cookie=name+\"=\"+cval+\"; expires=\"+exp.toGMTString();}var exp=new Date();exp.setTime(exp.getTime()+(expDays*24*60*60*1000));function amt(){var count=GetCookie(\'count\')
if(count==null){SetCookie(\'count\',\'1\')
return 1
}else{var newcount=parseInt(count)+1;DeleteCookie(\'count\')
SetCookie(\'count\',newcount,exp)
return count
}}function getCookieVal(offset){var endstr=document.cookie.indexOf(\";\",offset);if(endstr==-1)
endstr=document.cookie.length;return unescape(document.cookie.substring(offset,endstr));}function checkCount(){var count=GetCookie(\'count\');if(count==null){count=1;SetCookie(\'count\',count,exp);window.open(page,\"\",windowprops);}else{count++;SetCookie(\'count\',count,exp);}}//End-->
//-->
</script>