Avatar billede remis Nybegynder
13. juli 2002 - 07:24 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Krypteringsfidus søges.

Er der nogen der ligger inde med noget krypteringskode?

Det skal være kode. Ikke et komponent.

Jeg har kigget på Borrisholts fast(de)crypt som bl.a. er posted i sp. http://www.eksperten.dk/spm/228888. Men den er desværre ikke helt fejlfri.

-Remis
Avatar billede qilanto Nybegynder
13. juli 2002 - 07:39 #1
du kan vel bruge den kryptering der ligger i PHP... mener det er noget med mp5() funktion. Skal jeg finde det til dig?
Avatar billede remis Nybegynder
13. juli 2002 - 07:41 #2
Joo tak. Hvis den da virker i Delphi.
Avatar billede speedy Nybegynder
13. juli 2002 - 09:58 #3
gilanto>>md5 jeg tror du hentyder til er ikke det man kalder rigtig kryptering...Du kan IKKE dekryptere noget der er blevet md5'et.

Hvis man "krypterer" med md5 får man altid et 32-bogstavet resultat ud som ikke kan dekrypteres.

/SpEeDy
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. juli 2002 - 18:00 #4
Cæcar brugte dette trick:

function Decrypt(const sStr: String): String;
var
  B: Byte;
begin
  for B := 1 to Length(sStr) do
    Result := Result + Char(Byte(sStr[B])+1);
end;

function Encrypt(const sStr: String): String;
var
  B: Byte;
begin
  for B := 1 to Length(sStr) do
    Result := Result + Char(Byte(sStr[B])-1);
end;

//hermandsen
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2002 - 23:35 #5
Jeg har et program med fuld kode jeg kan sende til dig.
vis du vil give mig en E-Mail adresse.

Mvh. Simon
Avatar billede remis Nybegynder
14. juli 2002 - 00:47 #6
Tankred: den.er@fortrolig.dk

Hermandsen: Jeg tror Cæcar undervurderede hans fjender :o)... Med lidt ændringer kan den dog godt bruges til mit formål. Men nu skal jeg lige se hvad Simon sender.

Go'nat
Remis
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 01:08 #7
Yes yes... Den gang jeg skrev dagbog brugte jeg den da... Det varede sgu længe før klassekammeraterne fandt ud af hvordan koden skulle brydes! Jeg tror endda jeg blev nød til at fortælle dem det til sidst... ;)
Avatar billede dl Nybegynder
14. juli 2002 - 19:01 #8
Jeg kunne nu også godt bruge, noget kode til crypt.
Kunne du ikke sende det til mig også.

dl_it@hotmail.com
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 20:11 #9
Siden i nu alle kender min "helt fantastiske" cærcar-kryptering, så tror jeg også hellere at jeg må få mig en ny kryperings algoritme! ;)

hermandsen@softhome.net
Avatar billede remis Nybegynder
14. juli 2002 - 22:39 #10
Jeg har endnu ikke modtaget noget fra Simon, så jeg har modificeret hermandsens Cæcar-algoitme som jeg kan bruge middeltidig.

Hvis nogen er interreserede ligner den noget lign. dette:

function Decrypt(const sStr: String): String;
var
  B, I, J, K: Byte;
  muh : boolean;
begin
I := 3;
J := 2;
K := 5;
muh := true;
  for B := 1 to Length(sStr) do
    begin
      Result := Result + Char(Byte(sStr[B])-K);
      if muh = true then
        begin
          inc(I, 2);
          muh := false;
        end
      else
        begin
          inc(J, I);
          muh := true;
        end;
      if muh = true then inc(K, J)
      else inc(K, -I);
    end;

function Encrypt(const sStr: String): String;
var
  B, I, J, K: Byte;
  muh : boolean;
begin
I := 3;
J := 2;
K := 5;
muh := true;
  for B := 1 to Length(sStr) do
    begin
      Result := Result + Char(Byte(sStr[B])+K);
      if muh = true then
        begin
          inc(I, 2);
          muh := false;
        end
      else
        begin
          inc(J, I);
          muh := true;
        end;
      if muh = true then inc(K, J)
      else inc(K, -I);
    end;

Det skal dog lige siges at den ikke er helt fejlfri - endnu.

-Remis
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 23:30 #11
da den ikke går ud fra noget bestemt så vil der gå 100 år inden i vil kunde bryde en fil jeg krypterer med mit program selv om i har fået det.

Det kan ikke kun cryptere tekst men alle typer filer men i kan jo selv gå ind og ændre det lidt.

Mvh. Simon
Avatar billede remis Nybegynder
15. juli 2002 - 06:12 #12
Jeg synes jeg har prøvet alt logisk, så er der nogen der kan give mig "Function Decrypt" til den her?:

function Encrypt(const sStr: String): String;
var
  B: byte;
begin
  for B := 1 to Length(sStr) do
    begin
      if B = 1 then Result := Result + Char(Byte(sStr[B])- Byte(sStr[B+2])+ Byte(sStr[B+1]))
      else if B = length(sStr) then Result := Result + Char(Byte(sStr[B])- Byte(sStr[B-2])+ Byte(sStr[B-1]))
      else Result := Result + Char(Byte(sStr[B])- Byte(sStr[B+1])+ Byte(sStr[B-1]));
end;

Mvh.
Remis
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
15. juli 2002 - 07:59 #13
Man kunne også finde en komponent til det her !!!!

http://www.torry.net/cryptstrong.htm
Avatar billede borrisholt Novice
15. juli 2002 - 15:56 #14
procedure FastCrypt(ptrBuffer: Pointer; iSize: Integer; uiInit: Byte = $00);
var
  iIdx      : Integer;
  uiCurrByte : Integer;
  uiLastByte : Integer;
begin
  uiLastByte := 0;

  for iIdx := 1 to iSize do
  begin
    uiCurrByte := Byte(ptrBuffer^);
    uiCurrByte := uiCurrByte xor uiLastByte;
    uiCurrByte := not uiCurrByte;
    uiCurrByte := uiCurrByte xor uiInit;
    uiCurrByte := ((uiCurrByte and $0F) shl 4) or ((uiCurrByte and $F0) shr 4);
    uiLastByte := uiCurrByte;
    Char(ptrBuffer^) := Char(uiCurrByte);
    inc(pChar(ptrBuffer));
  end;

procedure FastDeCrypt(ptrBuffer: Pointer; iSize: Integer; uiInit: Byte = $00);
var
  iIdx      : Integer;
  uiCurrByte : Byte;
  uiLastByte : Byte;
begin
  uiLastByte := 0;
  for iIdx := 1 to iSize do
  begin
    uiCurrByte := Byte(ptrBuffer^);
    uiCurrByte := ((uiCurrByte and $0F) shl 4) or ((uiCurrByte and $F0) shr 4);
    uiCurrByte := uiCurrByte xor uiInit;
    uiCurrByte := not uiCurrByte;
    uiCurrByte := uiCurrByte xor uiLastByte;
    uiLastByte := Byte(ptrBuffer^);
    Char(ptrBuffer^) := char(uiCurrByte);
    inc(pChar(ptrBuffer));
  end;

Jens B
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 16:52 #15
>>borrisholt
Jeg har faktisk lidt problemer med din procedure... Ikke fordi den ikke virker, men jeg vil lige fremføre mit problem:

Jeg har lavet en POP3-tjekker... Den gemmer indstillingerne i en ini-fil, og til kryperting af mit pass har jeg brugt din algoritme... Problemet er bare at den ikke skriver hele strengen i ini-filen... Det skyldes vist nogle små karakterere (#03 og der omkring) som ikke gemmes ordentligt i filen... Er der en løsning på dette?

Jeg har selv løst problemet nu ved at lave en .dat fil som bare er rå data, men er der ellers en løsning så der ikke kommer "ulovlige" karakterere i min ini-fil? :)

//hermandsen
Avatar billede remis Nybegynder
15. juli 2002 - 17:37 #16
Borrisholt: Jeg nævnte i spørgsmålet at jeg havde kigget på din fast(de)crypt, og havde konstateret at der var fejl i. Lidt eks.:

1000 2000 3000 -> 1000 2000 300 (alt hvad du skriver herefter ignoreres)
Wait 1000 -> Wait 100@R
0000 -> 000 (skriver max tre tal i rap hvis de står alene)
hængebuesvin lugter af...whatever -> hængebuesvin lu (*)
Pæbsi smager bedre end Pepsi -> Pæbsi (*)
ZzZleeping my day away -> ZzZleeping my day awRy
Ve skal man ikke starte med -> V (*)
Borrisholt -> BorrisholR ;o)

(*) Hvor blev resten af?

Kan det rettes så det ikke laver underlige tegn og klipper i linierne?
Avatar billede speedy Nybegynder
15. juli 2002 - 17:54 #17
remis>>Det er fordi du ikke bruger den rigtigt :)

Du må IKKE putte det krypterede data ud i f.eks. et edit-felt for at vise det, og derefter hente det viste krypterede data ind i en variaben og dekryptere det. Du skal ALTID have det i en string-variabel for at det ikke går tabt. Eller du kan også gemme det binært i en fil.

/SpEeDy

Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 18:16 #18
>>speedy
Præcis, men findes der en måde at omgå det på, så man ikke behøver at gemme den binært?
Avatar billede speedy Nybegynder
15. juli 2002 - 19:07 #19
Tjaaa...du kan finde ud af hvordan flere FTP-programmer gemmer deres passwords. og med hvilke rutiner.

http://klefz.alkis.nu/~klefz/doa/releases.html

nederst på siden er Delphi-sourcecode. Jeg ved i hvert fald at FlashFXP krypterer deres passwords så de kan gemmes i en ini-fil.

God fornøjelse :)

/SpEeDy
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 20:04 #20
Taxa! :)
Avatar billede borrisholt Novice
16. juli 2002 - 09:06 #21
du skal slet ikke bruge en INIFil til det brug en binær fil :

http://borrisholt.com/eksperten/SaveSettings.zip

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
20. juli 2002 - 14:14 #22
Sker her noget ?

Jens B
Avatar billede remis Nybegynder
20. juli 2002 - 14:21 #23
Hov ja.. I får lidt point hver, da jeg har kunne bruge lidt af hvert. :o)

-Remis