Avatar billede lasse182 Nybegynder
12. juli 2002 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forstørre billede uden kvaliteten falder..

Kan man forstørre et billede uden at kvaliteten falder?.. billedet er bare et simpelt logo(snickers logoet)?
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2002 - 19:49 #1
ikke med jpg/gif billeder - der vil altid gå lidt kvalitet tabt...
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2002 - 19:51 #2
for at undgå kvalitetstab skal du bruge vektor-grafik - dvs fx .ai-filer
Avatar billede lasse182 Nybegynder
12. juli 2002 - 19:51 #3
hvordan forstørre jeg dem så de mister mindst muligt kvalitet
Avatar billede Himbear Nybegynder
12. juli 2002 - 19:54 #5
Ved at kun forsørre dem lidt ;)

Ofte vil de blive hakkede, måske hvis du slørrer dem lidt (Filter-Blur-Gaussian Blur) vil det være bedre, men det kan aldrig blive særlig godt.
Avatar billede spe Nybegynder
12. juli 2002 - 19:58 #6
I Image Size skal du sørge for at du har hakket af i Resample. Dette får Photoshop til at lægge ekstra pixels ind. Men er en nødløsning da billeder bliver mere flade at se på ved denne metode. Photoshop regner sig frem til de ekstra pixels ved hjælp af de eksisterende og dette giver middelværdier mellem de eksisterende og dermed et flad udseende uden så meget kontrast.
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
12. juli 2002 - 22:29 #7
Du kan altid sætte dpi'en op i imagesize i photoshop, image--->imagesize eller alt+ii, det vil tilføje billedet flere pixels, og dermed gøre billedet større, så kvaliteten kan se bedre ud i den størrelse billedet var ved udgangspunktet, men hvis billedet er meget lille er der ikke meget at gøre ved det..

/Musse
Avatar billede spe Nybegynder
12. juli 2002 - 22:51 #8
Musse>> Og der sker det som jeg beskrev, at Photoshop regner sig til de nye pixels og det bliver middelværdier=flat billede