Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2002 - 18:55 Der er 2 løsninger

create table; mysql -> mssql

jeg har følgende sql-sætning der stammer fra MySQL - den vil jeg gerne have oversat til MsSQL

SQL = "CREATE TABLE info (id INT AUTO_INCREMENT, adresse MEDIUMTEXT, telefon TINYTEXT, fax TINYTEXT, mail TINYTEXT, ledelse MEDIUMTEXT, overskrift MEDIUMTEXT, tekst LONGTEXT, PRIMARY KEY(id), UNIQUE(id))"
Avatar billede kichian Nybegynder
15. juli 2002 - 14:32 #1
CREATE TABLE info (id INT IDENTITY PRIMARY, adresse VarChar(xx), telefon VarChar(xx), fax VarChar(xx), mail VarChar(xx), ledelse VarChar(xx), overskrift VarChar(xx), tekst VarChar(xx))

Udskift xx med en for dig pasende størrelse. Et VarChar felt har dog en max. størrelse på 8K.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2002 - 18:31 #2
hov - havde helt glemt dette spørgsmål... jeg fik løst mit problem med følgende;

CREATE TABLE info (id INT Primary Key identity(1,1), overskrift2 varchar(100), adresse varchar(500), telefon varchar(50), fax varchar(50), mail varchar(100), overskrift1 varchar(100), ledelse varchar(500), overskrift varchar(500), tekst text)

men helt forgæves skal du da ikke have svaret, så jeg deler :)