Avatar billede dar Nybegynder
19. august 2000 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Single instance

Jeg er ved at lave at program der ligger nede i trayen indtil at det bliver kaldt med en parameter. Problemet med dette er bare at hver gang det bliver kaldt bliver der åbnet et nyt vindue med parametrene.
Kan man ikke, på en eller anden måde sørge for at man KUN kan åbne EEN \'udgave\' af programmet ad gangen og holde alle parametre der?
Avatar billede joern Nybegynder
19. august 2000 - 21:07 #1
Hej Dar.

Der findes en funktion til det - eksempel:

  If app.PrevInstance Then
  x = MsgBox(\"Programmet er allerede startet én gang. Hvis du ikke kan få det på skærmen, så kig i joblisten med CTRL + ESC og afslut det dér.\", 16, \"JkfSoft RS - medd. fra \'Ugeskema\'.\")
      End    \'afslutter programmet
  End If

M.v.h.  Jørn
Avatar billede dar Nybegynder
20. august 2000 - 20:17 #2
Det virker perfekt, det eneste der mangler er hvordan man får overført Command() (ex: project.exe fil.dar )
Avatar billede tomasc Nybegynder
20. august 2000 - 21:09 #3
Undskyld mig, men det lyder som om der er noget konceptuelt forkert:

Hvis du ønsker at starte en ny instans af programmet, skal du ikke checke for om der findes andre instanser og stoppe.

Hvis du IKKE ønsker at starte en ny instans af programmet, hvorfor forsøger du så at gøre det?

Du skriver:
\"Problemet med dette er bare at hver gang det bliver kaldt bliver der åbnet et nyt vindue med parametrene.\"

Hvordan bliver programmet \"kaldt\"?
Hvordan (hvorfra) får det parametre?
Hvad er idéen med programmet?

Hilsen
Tomas
Avatar billede joern Nybegynder
20. august 2000 - 21:52 #4
Hej Dar.

Jeg kender kun én måde at overføre data fra \"noget\" til et VB-program, det er at \"noget\" skriver det til en fil, som VB-programmet så læser fra.  Evt. med en timer.
M.v.h.  Jørn
Avatar billede dar Nybegynder
21. august 2000 - 15:36 #5
tomasc>> Det er muligt at jeg har forklaret mig forkert, men jeg har fået (næsten) det svar jeg skal bruge så det rører mig nu ikke så dybt...

Nå, men programmet skal være en downloadmanager a\'la downloaddemon, hvor der ikke bliver åbnet et nyt vindue hver gang man downloader en (til) fil.
Altså, der er i programmet en liste over de downloads der er i gang og man kan så på denne se hvordan det går med dette download.
Programmet bliver startet fra IE, og normalt hver eneste gang man downloader en fil.
Og det er netop dette der skal forhindres.
Avatar billede dar Nybegynder
21. august 2000 - 15:39 #6
jørn>> Det havde jeg nu ikke lige tænkt på.
Men findes der ikke også tag-propertien på app.PrevInstance ?
Avatar billede dar Nybegynder
31. august 2000 - 20:19 #7
Nå, men da der ikke er nogen der har det hele svar så kan mig og jørn jo dele puljen.