Avatar billede qqq Nybegynder
12. juli 2002 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Connection til MSSQL på anden server.

Er ikke sikker på at dette er den rigtige kategori, men forsøger.

I min global.asa (Session_OnEnd) kører jeg nedenstående for at fjerne brugerne fra onlinelisten igen.

Sub Session_OnEnd
    set oCN2 = CreateObject("ADODB.Connection")
    oCN2.ConnectionString = "Provider=sqloledb;Data Source=SERV02;Initial Catalog=TAS;User ID=XXXX;Password=XXXX;"
    oCN2.Open
    oCN2.execute("nsp_RemoveOnlineUser '" & session("doc_user_guid") & "'")

    oCN2.Close
    set oCN2 = nothing
End Sub

Dette vil dog ikke virke. Jeg får følgende warning i event viewer:

Event Type:    Warning
Event Source:    Active Server Pages
Event Category:    None
Event ID:    9
Date:        12-07-2002
Time:        12:40:10
User:        N/A
Computer:    SERV01
Description:
Warning: IIS log failed to write entry, File //global.asa Line 43 [DBNMPNTW]ConnectionOpen (CreateFile()).. .

Det sjove er bare at det virkede fint forleden, da jeg kørte web og database på samme fysiske server. Nu har jeg splittet det op så det kører hver for sig, men så vil min Session_OnEnd ikke virke.

Hvad kan årsagen være, det må jo næsten have noget at gøre med at web og database nu køres hver for sig??

Giver gerne en del flere point for en løsning, da jeg efterhånden er blank for ideer.
Avatar billede aho_metier Nybegynder
12. juli 2002 - 13:48 #1
Koden fejler ikke noget, men det kunne være noget med opsætningen af MSSQL klienten på SERV01. Måske forsøger den at benytte named pipes istedet for TCP/IP... bare en ide
Avatar billede tmceu Praktikant
12. juli 2002 - 22:57 #2
Hvis du kører NT4/IIS4 på den server det ikke virker på, kan fejlen være så simpel, at Session_OnEnd ikke altid kører som forventet. Der er et kendt problem på NT4/IIS4, der betyder at Session_OnEnd kun kører i ca. 95-97% af de tilfælde, hvor der ikke laves en eksplicit logout med Session.Abandon.
Avatar billede qqq Nybegynder
15. juli 2002 - 02:45 #3
Den prøvede sjovt nok at connecte med named pipes. Klarede den med..
Network Library=dbmssocn
Avatar billede qqq Nybegynder
15. juli 2002 - 02:45 #4
Tak for hjælpen :-)