Avatar billede caab Nybegynder
11. juli 2002 - 19:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Opdeling af harddisk?

Hejsa...

Jeg har lige anskaffet mig en 80GB harddisk. Umiddelbart ser jeg ingen grund til at dele den op, men vil I anbefale jeg laver flere patitioner?. Eller gør man ikke dette mere?

Caab
Avatar billede snowcat Nybegynder
11. juli 2002 - 19:56 #1
Jo du kan godt men så ville jeg anbefale at partionere den op altså 10 GB til windows og resten til Data så du ikke skal slette alt data hvis dit windows fucker op. Hvis du også har linux så del den op i 10 GB Win og 10 GB Linux og 60 GB Data. Brug entet Partion Magic eller Fdisk til det.
Avatar billede snowcat Nybegynder
11. juli 2002 - 19:56 #2
Det var altså et svar :D
Avatar billede nicofrench Nybegynder
11. juli 2002 - 19:56 #3
det kan være rart at kunne skelne mellem system delen og dine egne filer...
det er mere overskueligt at have et c og et d drev. -syntes jeg...

hvis det er for at være sikret mht. harddisk som brænder sammen eller går ned, så vil en partition ikke hjælpe....
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. juli 2002 - 20:02 #4
jo er en rigtig god ide - især når dit styresystem går ned, og det gør det på et eller andet tidspunkt. Men der skal være rigelig plads på dit C drev som det også tidligere er skrevet
Avatar billede caab Nybegynder
11. juli 2002 - 20:02 #5
Ok, tak. Men jeg synes bare ofte man fx ved installation af et spil/program på D: drevet, får at vide nogle filer alligevel skal ligge på c: drevet.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. juli 2002 - 20:03 #6
har selv styresystem på separat partition og mine egne filer på anden partition - har reddet mig en del gange :D