Avatar billede simon_faltum_1 Nybegynder
10. juli 2002 - 14:47 Der er 12 kommentarer

mail sender?

Jeg har downloaded denne mail sender som skulle gøre det muligt at sende en e-mail fra min hjemmeside til min e-mail adresse, uden at skulle åbne diverse mail programmer, men jeg kan ikke få den til at virke selvom jeg har ændret e-mail adressen den skal sendes til, hvad kan det skyldes det ikke virker og hvordan får jeg det til at virke ? Problemet er at jeg ingen mail modtager

scriptet:
http://www.thomaslunde.dk/scripts.php?Download=077042794932b533

min hjemmeside m. script
www.whambam.dk/kontakt.php
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. juli 2002 - 14:48 #1
Har du adgang til at bruge mail på dit webhotel?
Avatar billede simon_faltum_1 Nybegynder
10. juli 2002 - 14:51 #2
mener du om jeg kan hoste pop3 mails på mit webhotel eller hvad?
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2002 - 14:55 #3
Nej, om du må bruger mail kommandoen på dit webhotel ???
Avatar billede simon_faltum_1 Nybegynder
10. juli 2002 - 14:57 #4
jeg hoster det selv så det må jeg vel, men hvordan slår jeg det til eller giver mig adgang til det eller lign ?
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2002 - 15:00 #5
Når du hoster selv, kan vi så få noget info om serveren ???

Altså styrer system, samt hvilken web/mail server du bruger ???
Har du evt. downloadet en pakke fra en hjemmeside med det hele i ???
Avatar billede simon_faltum_1 Nybegynder
10. juli 2002 - 15:02 #6
jeg hoster det på en debian, med apache med understøttelse af php/mysql. Mit mail system kører qmail/vpopmail. Det hele er ikke downloadet i en pakkeløsning men sat op hver for sig
Avatar billede simon_faltum_1 Nybegynder
10. juli 2002 - 15:15 #7
det virker med min ene mail adresse men ikke med den anden så vidt jeg kan se ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. juli 2002 - 15:16 #8
Skal php ikke vide noget om mail-serveren - noget opsætning i php.ini - og er dette fikset?
Avatar billede simon_faltum_1 Nybegynder
10. juli 2002 - 15:34 #9
det der står med mail i php.ini, hvad skal det i givet fald ændres til? jeg kører linux debian woody som styresystem

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
sendmail_from = me@localhost.com

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2002 - 16:53 #10
Hvor har du sendmail liggende ???
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. juli 2002 - 23:12 #11
Jeg kender ikke til unix, men vil alligevel vove et gæt på at der skal stå noget her:

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =
Avatar billede simon_faltum_1 Nybegynder
11. juli 2002 - 02:10 #12
ok