Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 12:58 Der er 12 kommentarer

Brugersystem

Jeg skal skal bruge et script i PHP der gør følgende

IF

- Cookie med navn=brugeroplysninger eksistere hent brugernavn fra cookie, og vis login_ok.php

ELSE

- Cookie med navn=brugeroplysninger ikke eksistere gå til loginform på adresse login.php

Jeg håber i forstår mig *s* et lille sødt Cookie spm. i nogle If & Else..

// Daniel.
Avatar billede delwin Nybegynder
18. august 2000 - 13:20 #1

Dette burde virke.. :-)

IF ($cookie) {
    $var = $cookie;
    header(\"Location: login_ok.php\");
} else {
    header(\"Location: login.php\");
}

Takker
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 13:33 #2
Hvor indstiller jeg hvad cookien hedder ??
Avatar billede fico Nybegynder
18. august 2000 - 17:59 #3
setcookie(\"KageNavn\", \"KageIndhold\");
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
19. august 2000 - 00:22 #4
fico >> Den cookie du vil lave, opføre sig som en session. Den forsvinder når du lukker browseren !!

Der SKAL sættes en udløbsdato på :O)  Ligesom med mælk *s*
Avatar billede apache Nybegynder
19. august 2000 - 11:23 #5
Jeg er ikke med, jeg har aldrig arbejdet med cookies før, men

IF ($cookie) {
    $var = $cookie;
    header(\"Location: login_ok.php\");
} else {
    header(\"Location: login.php\");
}

Denne her går ind og tjekker om cookien er det! Men hvor angiver man hvilken cookie den skal ind og tjekke om er det !!

// Apache
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. august 2000 - 11:45 #6
Den finder selv ud af hvilke kage det er. Når du laver en setcookie(\"KageNavn\", \"KageIndhold\"); sætter den kun en cookie, hvis den ikke findes, ellers tilføjer den bare dataen til den i forvejen eksistrende cookie. Du hiver dataen ud igen, ved at bruge det som du skriver i KageNavn som en variabel, dvs. $KageNavn.
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
19. august 2000 - 18:31 #7
F.eks hvis du laver en cookie setcookie(\"login\", \"ok\", time()+78437294);
Kan du ikke bare nøjes med at skrive:

if ($login != \"ok\") {
  header(\"location: login.php\");
  exit()
}

Du skal have dette med:
if ($HTTP_COOKIE_VARS[login] == \"ok\") {
.....
}

Ellers ville man bare kunne skrive:

http://www.jub.dk/t/admin/beskyttet.php?login=ok

Og dermed få adgang til det hele...

Håber det gav mening
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. november 2000 - 09:25 #8
Jeg har et brugersystem, hvis det er noget så giv lige lyd fra dig...
Det benytter mysql, md589 krypteret passwords, og cookies...
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
24. november 2000 - 10:59 #9
Jeg er i gang med et system der skal kunne logge folk ind og ud, men damn, det er svært, jeg har en fil der hedder : login.php og en der hedder login_ok.php og en der hedder main.php, i main.php er der en knap der fører en videre til login.php der skriver man sit brugernavn og password, og hvis dette er ok (fra en mysql database) skal den sætte en cookie der hedder \"loginok\" og derefter gå videre til login_ok.php, der skal den checke om brugeren har en cookie med value \"loginok\" og alle \"actions\" fra den side skal checke om den cookie er sat, og en sikkerhedsfunktion der så man ikke bare kan skrive ex: www.mitdomain.dk/login_ok.php men jeg ved ikke en skid om det, jeg har prøvet mig frem, men sidder fast, er det muligt at der er en der kan give et eksempel på hvordan man skal sætte cookien og checke den igen og slette den når man trykker \"logout\" ???
Avatar billede lojmann Nybegynder
24. november 2000 - 11:05 #10
xeno-morph -> For 400 point, har jeg et helt system til dig, som er sikret med MD5 og det hele... Var det noget
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
24. november 2000 - 11:51 #11
Lojmann >> Jeg har ikke 400 Point, er der ikke andet jeg kan give dig.. ikke DKK.... *gg*
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
24. november 2000 - 14:13 #12
Hvis i kun bruger ($login = ok) eller omvendt, kan jeg til en hver tid komme ind på siden!
Man skal nemmerlig bruge:  $HTTP_COOKIE_VARS[\"cookienavn\"]. Jeg fandt lige ud af det, sidst jeg legede med cookies.
Håber det hjalp lidt.. :)

Og for at komme ind på siden kan man vel bare skrive:
side.php?login=ok