Avatar billede gefar Nybegynder
10. juli 2002 - 00:09 Der er 5 kommentarer

Hvordan undgår jeg caching af applets i html / internet explorer?

Hej

Jeg har et problem, som irriterer mig voldsomt når jeg skriver applets og løbende tester dem i browseren.

Jeg anvender Internet explorer 6.0 til at vise mine applets, hvilket går fint første gang browseren loader appletten. Når jeg derpå kompiler en ny udgave af appletten kan jeg ikke få browseren til at opdatere siden ordenligt, men får istedet den gamle udgave af appletten, som er gemt i windows' midlertidige internetfiler.

Jeg har prøvet at indsætte følgende TAG i html-filen:

<meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache">

Men det løser ikke problemet. Den eneste måde jeg kan få lortet opdateret er ved at lukke browseren, slette den gamle applet-fil, starte browseren og derefter kompilere en ny udgave af filen...

Min fremragende sunde snusfornuft siger mig at der må være en nemmere måde - men HVORDAN???
Avatar billede lbhansen Nybegynder
10. juli 2002 - 00:38 #1
når du bruger IE, så burde det være nok at bruge ctrl+f5
Avatar billede r9 Nybegynder
10. juli 2002 - 00:49 #2
Dette plejer at virke i JSP sider:
<%
response.setDateHeader("Expires", 0);
response.setHeader("Pragma", "no-cache");

if (request.getProtocol().equals("HTTP/1.1"))
{
    response.setHeader("Cache-Control", "no-cache");
}
%>

Og dette i alm. html sider:

<meta http-equiv="Expires" content="Tue, 01 Jan 2000 12:12:12 GMT">
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">
Avatar billede disky Nybegynder
10. juli 2002 - 00:54 #3
hmmm R9, det koder ser sørme bekendt ud :-)
Avatar billede r9 Nybegynder
10. juli 2002 - 19:34 #4
:-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juli 2002 - 02:41 #5
Hvis din server er en Apache kan du sætte no-cashe som standardheader på class filer, eller evt netop den class fil. Det gøres ved at indsætte direktiver i .htacces som beskrevet i:
http://www.web-caching.com/mnot_tutorial/notes.html

Mon ikke der findes en lignende facilitet for JSP

mvh JakobA