Avatar billede jnie Nybegynder
18. august 2000 - 08:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

java.lang.NoClassDefFoundError ???%¤#&¤

Nu har jeg set de tidligere spørgsmål igennem, uden at det er lykkedes mig at få et tydeligt svar, flere af spørgerne skriver simpelthen at de fandt ud af det, men uden at give en forklaring....FEDT!!! jeg har gjort alt hvad jeg kunne, jeg bruger Kawa og her er den fulde fejlmedd.

C:\\jdk1.3\\bin\\java.exe  cbt.samples.FirstApp
Working Directory - C:\\jdk1.3\\cbt\\samples\\
Class Path - .;c:\\Kawa4.1\\kawaclasses.zip;c:\\jdk1.3\\lib\\tools.jar;c:\\jdk1.3\\jre\\lib\\rt.jar;c:\\jdk1.3\\jre\\lib\\i18n.jar
java.lang.NoClassDefFoundError: cbt/samples/FirstApp

Exception in thread \"main\" Process Exit...

Her er koden :

// CBT SAMPLES - first code

package cbt.samples;

public class FirstApp{
public static void main(String args[]){
System.out.println(\"First code Applet\");}
}

Jeg har sat current classpath op til at henvise til : C:\\jdk1.3\\cbt\\samples\\

Jeg er desperat!!!! frustreret!!!! og en hel masse andet.....
Avatar billede bearhugx Nybegynder
18. august 2000 - 09:21 #1
Når du arbejder med package\'s, skal du huske at sætte classpath ordenligt...

Du skal altid sætte classpath til den rod, hvorfra dine klasser kan findes.

I dit eksempel skal classpath sættes til \'c:\\jdk1.3\'

da din package-definition er \'cbt.samples\' vil den path, som java til slut bruger være c:\\\"jdk1.2\".\"cbt\".\"samples\" .....

hvor punktumerne vil agere som \'\\\'

/Søren

Avatar billede jnie Nybegynder
18. august 2000 - 09:33 #2
Der var den. Fedt!

Og i KAWA er det altså ikke nok bare at sætte Plugin Classpath, man skal sætte \'KAWA Projects\' Classpath.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
18. august 2000 - 09:43 #3
Ok ... Og hvis du har andre spørgsmål, kan du bare spørge -- Jeg bruger også Kawa, hvis du har probs med den ;={):

/Søren