Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 08:56 Der er 28 kommentarer

HJÆLP!!!!!!!! win 2000 server

Jeg kan ikke læse ASP på clienter, er der en der kan hjælpe?????????????
Avatar billede moebius Nybegynder
09. juli 2002 - 09:02 #1
Hvad mener du?
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. juli 2002 - 09:08 #2
ASP = Active Server Pages (Bemærk ordet "Server" i midten)

Hvad mener du?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juli 2002 - 09:10 #3
ASP er en forkortelse for Activ SERVER pages. Det betyder at de afvikles på serveren og derfor ikke kan ses på klienten. Hvis du kunne se dine asp sider på klienten ville der være noget galt

Hilsen
Kim - http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 09:11 #4
Efter at min server lavede fejl, har jeg kørt install om (rettet fejl), men efter det er der flyttet om på mine drev(hvor jeg før havde F:/ som web, ligger det un på G:/)så nu kan jeg ikke arbejde med ASP på mine klienter
Avatar billede moebius Nybegynder
09. juli 2002 - 09:12 #5
Hvilken Web server bruger du?
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 09:14 #6
Win 2000 Server
Avatar billede moebius Nybegynder
09. juli 2002 - 09:16 #7
Det er jo ikke en Web server!
Er det IIS(Internet Information Service)
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 09:17 #8
Ja Undskyld IIS
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. juli 2002 - 09:18 #9
moebius -> selvf. er det en IIS når han skriver W2K!
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. juli 2002 - 09:18 #10
jeg forstår ikke hvad du mener med at arbejde med asp på dine klienter...?
Avatar billede moebius Nybegynder
09. juli 2002 - 09:19 #11
Okay.
Så går du ind i egenskaber for dit web site og ændre på den sti der er med den gamle mappe, f:...
Avatar billede moebius Nybegynder
09. juli 2002 - 09:19 #12
misbruger->
Man kan altså osse installere andre web server programmer under win2000!
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 09:23 #13
Normalt kan jeg læse ASP sider i browseren som ligger på serveren, det kan jeg ikke mere kun HTM sider
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. juli 2002 - 09:23 #14
M -> hvad tror du selv han kører.....!

V -> Følg moebius råd... Du skal ændre stien på den virtuelle mappe.
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. juli 2002 - 09:26 #15
hvilke fejl meddelelse får du?
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. juli 2002 - 09:27 #16
Mener du ASP koden eller er det "Vis kilde" eller hvad?
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 09:33 #17
Jeg har ændret stien til G:/ men det har bare bevirket at jeg ikke får adgang til localhost (mit intranet)
Avatar billede hojben Novice
09. juli 2002 - 09:34 #18
http://iis.serverguiden.dk
kig under asp...
Avatar billede moebius Nybegynder
09. juli 2002 - 09:44 #19
Eller kig her:
www.isaserver.org
Avatar billede moebius Nybegynder
09. juli 2002 - 09:45 #20
Hold kæft...
Hvad er det jeg sidder og tænker på.
Det har jo ikke noget med IIS af gøre!
:|
Avatar billede hojben Novice
09. juli 2002 - 09:46 #21
Moebius > *LOL*
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 09:48 #22
Jeg har prøvet med den test fra    http://iis.serverguiden.
lagt det i roden af G:/, skrevet den ind i browseren og får kun
'Output: Din IP-Adresse er'
Avatar billede hojben Novice
09. juli 2002 - 09:52 #23
kig nederst hvordan indstillingerne skal være for asp...
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 10:08 #24
Opsætningen ser ud til at være OK
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. juli 2002 - 10:21 #25
Hvilken fejl får du når du prøver at kalde en asp side i en browser...?
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 10:31 #26
Hvis jeg i browseren skriver http://localhost/intranet får jeg følgende fejl: The page cannot be displayed
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 10:33 #27
Hvis jeg skriver http://80.62.57.231/localhost giver det samme resultat
Avatar billede viden Nybegynder
09. juli 2002 - 11:14 #28
Jeg har lige været inde og kikke på 'Event Viewer' under DNS Server,
hvor der er følgende fejl:

The DNS server could not open socket for address 192.168.1.1.
Verify that this is a valid IP address for the server computer.  If it is NOT valid use the Interfaces dialog under Server Properties in the DNS Manager to remove it from the list of IP interfaces.  Then stop and restart the DNS server. (If this was the only IP interface on this machine and the DNS server may not have started as a result of this error.  In that case remove the DNS\Parmeters\ ListenAddress value in the services section of the registry and restart.)

If this is a valid IP address for this machine, make sure that no other application (e.g. another DNS server) is running that would attempt to use the DNS port.

For more information, see "DNS server log reference" in the online Help.

Er der en af jeg der får noget ud af det?